اتاقک‌های اسکان موقت به مناطق زلزله زده رسید
اتاقک‌های اسکان موقت به مناطق زلزله زده رسید
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی از نصب اولین کانکس (اتاقک) های اسکان موقت در روستاهای زلزله زده این استان خبر داد.

به گزارش شمس، محمدباقر هنربر اعلام کرد: ۳۰ اتاقک توسط شهرداری تبریز در روستای ورنکش میانه در حال نصب است.

وی گفت: این اتاقکها در کنار واحدهای مسکونی تخریب شده زلزله زدگان نصب می شود.

وی افزود: ۵۰ واحد دیگر اتاقک اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به صورت تجمیعی در روستاهای زلزله زده میانه و سراب نصب می شود و بر اساس تصمیم گیری های انجام شده ۲۰ واحد از این اتاقک ها در ورنکش و ۳۰ واحد در روستاهای سراب در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

وی اظهارکرد: در کنار این مجموعه نگهبان گمارده می شود، سرویس های بهداشتی ایجاد و امنیت اردوگاه نیز توسط نیروی انتظامی تامین می شود.

هنربر ادامه داد: زنان بی سرپرست، زنان باردار، زنان و مردان پیر یا بیمار در اولویت اسکان در اتاقک های اهدایی هستند و اسکان اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را دستگاه های مربوطه متولی شده اند.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ کانکس اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در راه است که پس از رسیدن در منطقه نصب و در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه بخاری برقی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی توزیع شد

مدیر کل بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین از توزیع بیش از یکهزار دستگاه بخاری برقی اهدایی آستان قدس رضوی در مناطق زلزله زده میانه و سراب خبر داد و افزود: ۸۰۰ دستگاه از این بخاری ها در میانه و ۲۰۰ دستگاه آن در روستاهای زلزله زده سراب بین زلزله زدگان توزیع شده است.

هنربر ادامه داد: یکهزار و ۵۰۰ بخاری برقی نیز توسط نهادهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مثل صندوق تعاون روستایی و عشایری و بانک توسعه تعاون بین زلزله زدگان آذربایجان شرقی توزیع شد.

وی یادآوری کرد: برای تامین برق مناطق زلزله زده به خاطر بالا رفتن میزان مصرف انرژی برق در منطقه، تدابیر لازم توسط شرکت توزیع برق منطقه ای آذربایجان شرقی انجام شده تا قطعی برق به وجود نیاید.

هنربر همچنین اظهار کرد: سه هزار فوم زیر چادر نیز بین زلزله زدگان توزیع شده تا از نفوذ رطوبت و بارندگی به داخل چادرهای برپا شده در این مناطق جلوگیری شود.

مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود ۵ هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

  • منبع خبر : ایرنا