ابتلاء کودک یک ساله به کرونا/ با برگزاری دورهمی در رمضان معصیت نکنید
ابتلاء کودک یک ساله به کرونا/ با برگزاری دورهمی در رمضان معصیت نکنید
صومی گفت: ما تاکنون شاهد ابتلاء کودک یک ساله تا فرد 90 ساله به کرونا بوده‌ایم.

به گزارش شمس، محمدحسین صومی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تاکنون ۴ هزار و ۷۳ نفر در سطح استان به کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه ۳۲۰ تن نیز جان باخته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۵ آزمایشگاه کرونا در آذربایجان شرقی، خاطرنشان ساخت: از زمان راه اندازی این آزمایشگاه‌ها از ۵۴۷ تن به صورت رایگان تست کرونا اخذ شده است که هر یک از این آزمایشات ۶۰۰ هزار تومان هزینه برجای می‌گذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز میانگین سنی ابتلا به کرونا در استان را ۵۶ سال و میانگین سنی فوت شدگان را ۶۹ سال عنوان و توضیح داد: برخی از مبتلایان کرونا بیماری زمینه‌ای نداشتند و فوت کرده‌اند، ما حتی شاهد تست مثبت کودک یک ساله و فرد ۹۵ ساله نیز بودیم اما بیشتر متوفیان کرونا بین ۶۰ تا ۸۵ سال سن دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد مبتلایان کرونا از اعضاء خانواده‌شان این ویروس را گرفته‌اند، متذکر شد: اگر فردی روزه بگیرد اما افطاری و دورهمی برگزار و مسبب شیوع کرونا شود و یا حداقل بستر آن را فراهم کند معصیت و گناه کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۶۰۰ هزار پزشک، یک هزار و ۱۳۰ مراقب سلامت و یک هزار و ۷۴۱ بهورز و ۳۰۰ کارشناس بهداشت محیط در حال فعالیت هستند اما ما هرچقدر نیز امامات را بیشتر کنیم تا زمانیکه مردم بهداشت فردی را رعایت نکنند مشکل حا نخواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: ۵۲ نفر از فوتی‌های کرونا کسانی هستند که کمتر از ۵ ساعت در بیمارستان بوده‌اند و اگر زودتر بستری می‌شدند شاید امکان نجات‌شان میسر می‌شد بنابراین از مردم می‌خواهیم در صورت بروز علایم کرونا سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/