آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در تبریز نایاب شد
آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در تبریز نایاب شد
آنتی‌بیوتیک‌های کودکان در تبریز نایاب شده و برخی داروخانه‌ها از کمبود دیگر داروها نیز خبر می‌دهند.

به گزارش شمس، بر اساس اظهارات مخاطبان، داروها و شربت‌های آنتی بیوتیک، خصوصا آنتی‌بیوتیک‌های کودکان در تبریز نایاب شده و برخی داروخانه‌ها از کمبود دیگر داروها نیز خبر می‌دهند.

این وضعیتی نگرانی جدی را رقم زده، چرا که به‌گفته بسیاری از متخصصان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان احتمال ادامه روند افزایشی کرونا تا ۳هفته دیگر با افزایش چندین برابری تعداد بیماران وجود دارد و با اوج‌گیری و جولان دوباره کرونا، کمبود دارو می‌تواند دوباره به افزایش قیمت‌ها و داغ شدن بازار سیاه منجر شود.

همچنین با شروع فصول سرما نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک خصوصا برای کودکان به وجود می‌آید، اما کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها در داروخانه تبریز و ظاهراً دیگر شهرهای کشور خانواده ها را با چالش های جدیدی مواجه کرده است.

شهروند تبریزی به خبرنگار شمس می‌گوید: برای تهیه یک آنتی‌بیوتیک ساده کودکم به چندین داروخانه در سطح تبریز مراجعه کردم و به سختی توانستم پیدا کنم. حتی دیگر داروها نیز پیدا نایاب است و این وضعیت با سرد شدن هوا موجب مشکلاتی زیادی شده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تایید کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها بویژه آنتی‌بیوتیک کودکان در آستانه فصل سرد، گفت: درباره آنتی‌بیوتیک‌های اطفال در مقطعی دچار کمبود ماده اولیه این داروها شدیم، اما تولید این داروها حتی در نیمه ابتدایی امسال بیش از سال قبل بوده است. با این حال در مقطعی واردات مواد اولیه دچار مشکل شد که رفع شده است.

وی افزود: در حال حاضر ماده اولیه تولید آنتی‌بیوتیک‌های اطفال به کفایت در کشور وجود دارد و شرکت‌های تولیدکننده در حال تولید این آنتی‌بیوتیک‌ها هستند.

شمالی ادامه داد: درباره اصلاح قیمت آنتی‌بیوتیک‌ها مباحثی مطرح بود که باید اصلاح قیمت انجام می‌شد و در حال حاضر اصلاح قیمتی که باید انجام می‌شد، اتفاق افتاد و اصلاح قیمت انجام شد. بر این اساس ان‌شاءالله در تامین آنتی‌بیوتیک‌های اطفال هم مشکلی نداریم.

انتهای پیام/