آموزش قطعی ترکی آذربایجانی در مدارس از اول مهر/ مهلت ۲۵ روزه برای مشخص شدن محتوای تدریس
آموزش قطعی ترکی آذربایجانی در مدارس از اول مهر/ مهلت ۲۵ روزه برای مشخص شدن محتوای تدریس
پاشایی گفت: اینکه آموزش زبان ترکی آذربایجانی از اول مهر ماه در تعدادی از مدارس اجرا می‌شود، قطعی است.

به گزارش شمس، جعفر پاشایی در خصوص آموزش زبان ترکی در مدارس اظهار داشت: ۲۵ روز مهلت داریم که تعداد مدرسه، محتوای مورد نظر برای تدریس و پایه‌های تحصیلی تدریس زبان ترکی آذربایجانی در تبریز شخص شوند.

وی تاکید کرد: اینکه آموزش زبان ترکی آذربایجانی از اول مهر ماه در تعدادی از مدارس اجرا می شود، قطعی است.

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از ۱۵ نفر از صاحب نظران، متخصصان و کارشناسان امر در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس در این مورد فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: اعضای این کارگروه درباره کتاب های مورد نظر و مدرسان و محتوا کار کارشناسی می‌کنند.

وی درباره هدف برنامه آموزش زبان ترکی آذربایجان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای ابلاغ کرده مبنی بر اینکه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها می توانند هر هفته ۲ ساعت برنامه بومی – منطقه ای اجرا کنند به شرطی که مدت زمان آن در طول سالتحصیلی از ۶۰ ساعت بیشتر نشود.

وی اضافه کرد: ما نیز تصمیم گرفته ایم این ۲ ساعت در هفته را به آموزش زبان ترکی آذربایجانی اختصاص دهیم.

پاشایی در پاسخ به این سوال که استقبال مردم از این برنامه چگونه خواهد بود، گفت: هنوز زود است در این باره اظهار نظر کنیم، اما احتمالا در آغاز ۲ مدسه را به این کار اختصاص می دهیم تا بعد از ارزیابی های اولیه درباره ابعاد دیگر کار تصمیم بگیریم.

توجه به فرهنگ و زبان های بومی و محلی و تلاش برای حفظ و صیانت از آنها از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بیش از ۶ سال فعالیت آن است که بازتاب مثبتی در مناطق پیرامونی کشورمان داشته است.