آمار کلاهبرداری در استان بالاست/ عملکرد ۴۰۳ میلیاردی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی!
آمار کلاهبرداری در استان بالاست/ عملکرد ۴۰۳ میلیاردی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی!
سردار عبدی گفت: متاسفانه میزان کلاهبرداری در آذربایجان‌شرقی 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار شمس، سردار «حسین عبدی» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۹ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ در استان ثبت شده است، خاطرنشان ساخت: حداکثر زمان حضور پلیس در محل ۱۵ دقیقه است و در مواقع ضروری این مدت تا حدامکان کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش، عنوان کرد: در این راستا امسال طی ۵۸ عملیات ۱۷۲ تن دستگیر شده و از آنان تعداد زیادی انواع سلاح‌های سرد کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه میزان وقوع جرایم خشن در این استان در قیاس با سایر استان‌ها به مراتب پایین‌تر است، توضیح داد: آمار سرقت مسلحانه در آذربایجان‌شرقی ۵۰ درصد، سرقت به عنف ۷ درصد و در راهزنی، آدم‌ربایی و تجمع غیرقانونی ۱۴ درصد، وقوع شرارت ۱۰ درصد و جعل اسناد ۱۵ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی رتبه‌ی آذربایجان‌شرقی در انواع سرقت را ۲۷ ام کشوری اعلام کرد و افزود: اکثریت سرقت‌ها از خانه‌باغ‌ها صورت می‌گیرد که به حال خود رها شده‌اند و ۳۰ درصد کل سرقت‌ها نیز مربوط به خودروهاست و با تلاش پلیس آگاهی ۹۳ درصد از سرقت خودروها منجر به کشف شده است.

عبدی با بیان اینکه سلاح گرم در آذربایجان‌شرقی خواهان ندارد اما در مسیر حمل اسلحه قرار گرفته است، یادآور شد: میزان کشفیات قاچاق اسلحه و مهمات در استان ۷ درصد افزایش یافته و پنج باند تهیه و فروش مهامات گرم متلاشی شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی شاهد افزایش ۱۳ درصدی جرایم اعم از کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و هتک حیثیت افراد بوده‌ایم. هرچند توأم با میزان افزایش جرایم میزان کشفیات نیز در این حوزه ۱۸ درصد رشد کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۴ هزار و ۴۷۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان در سالجاری از دستگیری ۳ هزار و ۲۸۷ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر خبر داد و اعلام کرد: میزان کشفیات مواد مخدر ۳۴ درصد، دستگیری قاچاقچیان ۲۳ درصد و بازداشت معتادان ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان کلاهبرداری در آذربایجان‌شرقی ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: در شش ماه نخست سالجاری ۲ هزار و ۳۰۲ پرونده کلاهبرداری تشکیل شده و ۸۹ درصد آن‌ها کشف گردیده است.

سردار عبدی خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته ۱۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی، ۱۱ پرونده تسهیلات غیر مجاز، سه پرونده اختلاس و ۳۵ پرونده احتکار به ثبت رسیده که ارزش این پرونده‌ها ۴۰۳ میلیارد تومان و تعداد دستگیرشدگان در این رابطه ۲۱۹ نفر بودند.

وی افزود: امسال ۱۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است که در این زمینه نیز یک هزار نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام/