آمار بالای مزاحمان اورژانس/ ۲۰۰ تماس سرکاری در یک روز!
آمار بالای مزاحمان اورژانس/ ۲۰۰ تماس سرکاری در یک روز!
علمی گفت: روزانه حدود 200 مزاحمت تلفنی داریم و مسئله مزاحمت تلفنی را به صورت کاملا جدی و قاطع و بدون مماشات پیگیری می‌کنیم.

«مهدی علمی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با بیان اینکه روزانه حدود ۱۳۰۰ تماس تلفنی با مرکز دیسپچ اورژانس برقرار می‌شود، افزود: از این تعداد حدود ۳۵۰ الی ۴۵۰ تماس منجر به مأموریت و راهنمایی اورژانسی می‌‌گردد.

وی با انتقاد از استمرار مزاحمت‌های تلفنی و هدررفت وقت طلایی کارکنان، خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۲۰۰ مزاحمت تلفنی داریم و مسئله مزاحمت تلفنی را به صورت کاملا جدی و قاطع و بدون مماشات پیگیری می‌کنیم. در مزاحمت‌های عمدی و مستمر، طبق هماهنگی و توافق‌نامه‌ای که با دستگاه قضایی داریم نسبت به مسدودسازی شماره اقدام می‌‌نماییم.

مسئول رسیدگی به شکایت مرکز اورژانس آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه افراد کمی هستند که با قصد و نیت مزاحمت، این کار را انجام می‌دهند، متذکر شد: خوشبختانه به واسطه سیستم‌های جدید مخابراتی، این افراد به‌راحتی شناسایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ مورد قضایی داشتیم و امسال نیز با یک رشد چشمگیری مواجه شدیم و تنها در سه ماه‌ی سال جاری ۱۴ مورد اقدام قضایی علیه مزاحمان داشتیم. عمده این افراد کسانی بودند که تعداد مزاحمت‌شان بالای ۸۰۰ مورد در سه ماه بود.

علمی ابراز امیدواری کرد تا مجازات بازدارنده‌ای در این خصوص لحاظ شود و ابراز داشت: اگر این امر محقق شود مزاحمت‌های تلفنی کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم با افزایش سطح فرهنگ و آگاهی خانواده‌ها، آموزش‌های لازم ارائه شود تا شاهد کاهش آمار مزاحمت‌های تلفنی باشیم.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام /