آمار بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از یک میلیون نفر گذشت
آمار بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از یک میلیون نفر گذشت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال مناسب مردمی از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان، گفت: آمار بازدید از نمایشگاه یک میلیون نفر گذشت.

به گزارش شمس، محمد محمدپور اظهار کرد: با وجود اینکه هنوز آمار نهایی نشده و تا ساعت ۲۰ امروز نیز نمایشگاه ادامه دارد اما استقبال طوری بوده که تعداد بازدیدکنندگان بیش از میلیون نفر شده و آمار آن از سال گذشته بالاتر رفته است.

وی با اشاره به اینکه این اقبال و حضور مردم موجب شده بن کتاب دیروز جمعه به پایان برسد، اضافه کرد: مبلغ ۱.۸ میلیارد تومان بن کتاب به فروش رسید که تلاش می کنیم امروز اعتبار جدیدی برای فروش بن در آخرین روز نمایشگاه نیز جذب کنیم.

محمدپور ادامه داد: این اعتبار جدید برای فروش بن کتاب در حدود ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پیش از این از توزیع ۲ میلیارد تومان بن کتاب در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داده بود.

علاقمندان در طول برگزاری نمایشگاه با مراجعه به شعب بانک شهر در داخل نمایشگاه با پرداخت ۸۰ درصد بهای کتاب، ۲۰ درصد یارانه کتاب از فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند و ناشران نیز ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف را اعمال می‌کنند.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که برای دهمین بار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و برای هفتمین سال نمایشگاه رسانه های دیجیتال را در کنار خود دارد، در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف و با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی دایر شده و تا چهارم آبان ماه پذیرای علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

  • منبع خبر : ایرنا