آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان برای برگزاری انتخابات مجلس
آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان برای برگزاری انتخابات مجلس
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: 3053 شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده و این استان از نظر پوشش ارتباطی شعب، وضعیت خوبی دارد.

به گزارش شمس، علیار راستگو در نشست کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان، با تأکید بر این‌که همه دستگاه‌ها موظفند امکانات خود را در اختیار برگزاری انتخابات قرار دهند، افزود: تمام امکانات موجود شعب اخذ رأی در روز انتخابات باید در اختیار مجریان انتخابات باشد.

وی با تأکید بر پیش‌بینی امکانات مورد نیاز ارتباطی در همه شعب اخذ رأی، گفت: هرگونه عملیات حفاری از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان روند انتخابات ممنوع است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه از بررسی نقطه به نقطه تمام شعب اخذ رأی توسط فرمانداری‌های استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۸ درصد از نقاط تعیین‌شده برای اخذ رأی در استان، تحت پوشش شبکه ارتباطی و مخابراتی است.

فرداد تیموری افزود: در نقاط فاقد پوشش نیز تمهیدات لازم برای اجرای صحیح و سالم روند انتخابات اندیشیده شده و هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه‌های جدید احراز هویت توسط ستاد انتخابات کشور، گفت: این دستگاه‌ها به تمام شعب اخذ رأی ارسال خواهد شد و با استفاده از آن، امنیت و سرعت احراز هویت رأی‌دهندگان افزایش می‌یابد.

تیموری تأکید کرد: تمام اقدامات لازم برای پایداری شبکه‌های ارتباطی در روز انتخابات انجام شده و این شبکه‌ها در بستری امن و خارج از فضای اینترنت فعالیت خواهند کرد.

آخرین وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان شرقی بررسی شد.

اعضای کمیته فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه از اقدامات انجام شده برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رأی گزارش دادند.