آمادگی ارمنستان برای توسعه مراودات اقتصادی با آذربایجان شرقی
آمادگی ارمنستان برای توسعه مراودات اقتصادی با آذربایجان شرقی
سفیر ارمنستان در ایران از آمادگی فعالان صنعتی و تولیدی ارمنستان برای توسعه مراودات اقتصادی با بازرگانان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش شمس، آرتاشس تومانیان در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت های بالای اقتصادی و صنعتی دارد، گفت: ما نیز در ارمنستان آماده همکاری با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توانیم دادوستد علمی و فناوری نیز داشته باشیم، ادامه داد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های توسعه‌یافته و توانمند از نظر فناوری و منابع انسانی ایران است.

سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه امضای توافق‌نامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا مهم است، افزود: فعالان اقتصادی ارمنی از مزایای عضویت در این اتحادیه بهره‌مند شده‌اند و اکنون زمان آن است که همراه با ایران، به طور مشترک از این امکانات استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اقتصادی ارمنستان به صورت اقتصاد آزاد است، گفت: فعالیت اقتصادی در اختیار بخش خصوصی و تحولات جدید اقتصادی این کشور در راستای همین سیاست است.

تومانیان با بیان اینکه ارمنستان علاقمند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با آذربایجان شرقی است، گفت: ارمنستان تلاش می کند در روابط اقتصادی و حمایت از تجار و بازرگانان در حد استانداردهای جهانی حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه ارمنستان آماده همکاری با ایران در زمینه های داروسازی، گردشگری و خدمات فنی و مهندسی است، ابراز داشت: ما همچنین می توانیم در زمینه های کشاورزی، صنعتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز با ایران همکاری داشته باشیم.