آفتِ سیاسی گریبانگیر اعضاء لیست امید شد/ کیسه‌دوزی برای انتخابات مجلس از منافع شهری
آفتِ سیاسی گریبانگیر اعضاء لیست امید شد/ کیسه‌دوزی برای انتخابات مجلس از منافع شهری
اکبرنژاد پشتوانه‌ گذشته را در شورای شهر تبریز ندارد اما برای حفظ صندلی ریاست شورا در دستِ اصلاح‌طلبان تلاش می‌کند.

سیاسی شمس: زمانِ آغاز شورای پنجم تبریز و حضور ۸ اصلاح‌طلب در ترکیب ۱۳ نفره‌ی پارلمان محلی، منتخبان شهر یکی پس از دیگری با خبرنگاران به گفت‌وگو می‌نشستند و از آفت‌های شورای سیاسی و پرهیز از جناح‌بندی سخن می‌گفتند.

در همین راستا شکور اکبرنژاد سرلیست اصلاح‌طلبان شورای شهر تبریز در گفت‌وگویی که هفتم اسفند ماه سال گذشته با خبرنگاران داشت، عنوان کرده بود: “سعی ما این است که سیاست را در شورا دخالت ندهیم و به سمت و سوی وحدت و یکپارچگی پیش رویم”

حال اعضاء شورای شهر تبریز در آستانه‌ی انتخابات هیئت رئیسه سال سوم قرار گرفته‌اند و اخبار واصله حکایت از حضور چهره‌‌ی اصلاح‌طلب تهرانی در تبریز برای تعیین ترکیب هیئت‌ رئیسه‌ی سال سوم شورای شهر تبریز دارد.

گفت‌وگوی شمس با تعدادی از اعضاء اصلاح‌طلب شورا گویای آن است که آنان در انتخابات پیشِ رو به دلیل ناتوانی اکبرنژاد در اداره جلسات و پیشبرد اهداف، رأی مثبت‌شان را حراجِ سرلیست‌شان نخواهند کرد و از آنجایی که اکبرنژاد نمی‌خواهد صندلی ریاست را به‌دست فرد خارج از لیست امید بسپارد با میان‌داری پوشریفی، از چهره‌های اصلاح‌طلب آذربایجان درصدد اقناع اعضاء لیست امید به انتخاب فردی اصلاح‌طلب است.

فی‌الواقع احتمال کاندیداتوری اکبرنژاد برای ریاست شورای شهر تبریز در حدِ صفر است اما دونفر از گزینه‌های اصلاح‌طلب شورا در جلسه‌ی خصوصی برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرده‌اند و همین دودستگی موجب بروز اختلاف مابین آنان شده است.

در این جلسه برخی از اعضاء شورای پنجم تبریز که پیش‌تر از آفت‌های شورای سیاسی سخن می‌گفتند به تشریح تبعات انتخاب فردی خارج از لیست امید پرداخته‌ و آن را تهدیدی برای انتخاباتِ مجلس یازدهم عنوان کرده‌اند.

مسلماً آذربایجانی‌ها نه تعیین تکلیفِ سیاسیون تهران برای پارلمان محلی‌شان را بر می‌تابند و نه در برابر قربانیِ مصالح شهری با هدفِ انتخاباتی ساکت می‌مانند.

انتهای پیام/