آغاز فعالیت حسینیه‌ها در مناطق کم‌خطر بلامانع است/ برگزاری مراسم شب‎‌های قدر با رعایت پروتکل بهداشتی
آغاز فعالیت حسینیه‌ها در مناطق کم‌خطر بلامانع است/ برگزاری مراسم شب‎‌های قدر با رعایت پروتکل بهداشتی
راستگو می‌گوید از سرگیری فعالیت حسینیه‌ها و هیئت‌ها با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بلامانع است.

به گزارش شمس، «علیار راستگو» ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: درصد بهبودیافتگان در استان از میانگین کشوری هم بالاتر است و باید به پاس این موفقیت از نیروهای بهداشت و درمان قدرانی ‌کنیم.

وی افزود: در زمینه تأمین مواد ضد عفونی کننده در استان به حالت اشباع رسیده‌ایم و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تأمین می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رصد بیماران ایزوله در منزل ابراز کرد: روشی به نام وفاداری به ایزولاسیون و رصد بیماران با سیستم BTS به منظور جلوگیری از تکثیر ویروس و آلودگی سایر محیط‌ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان در حال اجرا است.

وی در خصوص آخرین تصمیم گیری‌ها در ارتباط با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: غیر از مقطع دکتری، کلاس‌های سایر مقاطع دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار شده و در مورد مدارس نیز فعلاً تا ۲۶ اردیبهشت هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در خصوص بازگشایی مدارس، ستاد ملی کرونا بعد از ۲۶ اردیبهشت ماه تشکیل جلسه خواهد داد و تصمیم خواهد گرفت.

راستگو با اشاره به تصمیم گیری در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر در روزهای آینده گفت: در خصوص این شب‌های پر فیض نیز باید متناسب با وضعیت تصمیم‌گیری شود که این نیز منوط به همکاری مردم است.

وی اضافه کرد: در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای آزاد نیز باید تصمیم‌گیری شود و همچنین باید در مساجد نیز گردش هوا باید به خوبی برقرار شده و مسجد از تهویه خوبی برخوردار باشد و فاصله و موارد بهداشتی رعایت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: آغاز فعالیت حسینیه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است و نخستین شرطش این است که در طول دو هفته، میانگین تعداد مبتلایان در آن منطقه یک نفر باشد و آمار هفته دوم نسبت به هفته اول افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام/