آغاز عملیات ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا
آغاز عملیات ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا
شهردار تبریز از نصب تابلوی روزشمار به منظور ساماندهی صفه جنوبی در مقبره الشعرا خبر داد و گفت: صفه جنوبی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ۹ اردیبهشت سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار، یکشنبه، ۲۵ دیماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با تاکید استاندار آذربایجان شرقی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، تابلوی روزشمار به منظور ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا نصب و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ۹ اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه صفه شمالی مقبره الشعرا با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در ۸ شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده بود که در ادامه ساماندهی مجموعه مقبره الشعرا اقدام به ساماندهی صفه جنوبی می شود.

هوشیار، گفت: ساماندهی و اتمام پروژه مقبره الشعرا در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز اجرایی خواهد شد.

مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان است. مجموعه‌ای که هویت تاریخی شهر را به یدک می کشد و همواره فرش قرمزش، زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است، مکانی که ۴۰۰ شاعر و ادیب ایرانی از جمله استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار،  اسدی طوسی، قطران تبریزی، خاقانی شروانی و همام تبریزی در این مکان آرام گرفته‌اند.

انتهای پیام/