آغاز جابه‌جایی ۴۸ هکتار از سکونتگاه‌های پرخطر در تبریز
آغاز جابه‌جایی ۴۸ هکتار از سکونتگاه‌های پرخطر در تبریز
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از شروع عملیات اجرایی نوسازی بیش از دوهزار و صد واحد مسکونی در استان آذربایجان شرقی در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

به گزارش شمس، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف بازدید از ۴ هزار واحد در دست نوسازی در بافت های فرسوده استان آذربایجان شرقی و آشنایی با مسایل و مشکلات سازندگان از پروژه ۸۸۸ واحدی معراج ( شرکت توسعه مسکن آذربایجان) در محله کم برخوردار طالقانی (کوی امام رضا ع) تبریز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت مذکور و پروژه  ۲۲ واحدی ایلیا واقع در کوی شمس شهر تبریز به عنوان نمونه پروژه های نوسازی مسکن در بافت های فرسوده مورد حمایت شرکت بازآفرینی بازدید کرد.

پروژه ۸۸۸ واحدی مبجتمع مسکونی طالقانی با ۱۲۰ هزار مترمربع مساحت به عنوان اولین پروژه بزرگ شهر تبریز با هدف احیای بافت فرسوده با تکنولوژی ساخت صنعتی در محله طالقانی اجرا می شود. در این بازدید راه کارهای واگذاری و جابجایی با واحدهای مسکونی ناپایدار کوی امام رضا (ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی در جریان این  بازدید ضمن تقدیر از حضور شرکت توسعه مسکن آذربایجان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان توسعه گر برای حضور در این کار مقدس  از سایر توسعه گران و همه سازندگان خواست تا شهروندان و شهرداری را در این امر یاری کنند تا امر نوسازی شتاب بیشتری بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر به دعوت رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهرتبریز از ساخت سازهای محله گلچین (شکر قصاب) شهر تبریز نیز بازدید کرد.

کار ویژه این سفر رفع موانع شروع پروژه بزرگ جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه های پرخطر موسوم به ۴۸ هکتاری در اراضی شهرک جوانان بود که با یاری خداوند  تفاهم لازم با شهرداری تبریز به عمل امد و به تایید وزیر محترم راه و شهرسازی رسید.

گفتنی است، در حال حاضر پروژه های اقدام مشترک در محلات هدف بازآفرینی ملا زینال، قربانی، یوسف آباد، قره آغاج و خلیل آباد در بافت های ناکارآمد و سکونتگاههای غیررسمی شهر تبریز در حال انجام است.

شایان ذکر است، شهر تبریز دارای ۲۰۹۸ هکتار بافت ناکارآمد میانی، ۴۶۸ هکتار بافت تاریخی و ۴۶۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی مصوب شناسایی شده است.

انتهای پیام/