آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز
آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز
موزه مشاغل تبریز با حضور شهردار تبریز، قائم‌مقام شهردار، مسئولان استانی، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تبریز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش شمس، موزه مشاغل تبریز عصر روز گذشته با حضور یعقوب هوشیار، محبوب تیزپاز، سید کاظم زعفرانچی‌لر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فصای کسب و کار، یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، جواد صدیقی معاون خدمات اجرایی و شهری شهردار تبریز و مدیران شهرداری و جمعی از شهروندان علاقمند به میراث فرهنگی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

پس از مشکلات فراوان در مسیر فعالیت موزه مشاغل و بی‌توجهی به آثار تاریخی و فرهنگی تبریز کهن که باعث تعطیلی موزه شده و وسایل این موزه به مزایده گذاشته شده بود، با ورود جدی سیدکاظم زعفرانچی‌لر رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین یعقوب هوشیار شهردار تبریز، وسایل موزه در آستانه مزایده و حراج عمومی طلبکاران نجات یافت.

اکنون پس از مدت‌ها تعطیلی، ضمن نجات موزه و لوازم آن از حراج و جمع آوری، این موزه ارزشمند مجددا با همت شهردار و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز احیا شد.

موزه استاد بهتونی نیز که نزدیک به سه سال در ساختمان انجمن شهر، ساختمانی که با دستور قضایی ساختمان پلمب شده باقی مانده و موزه فوق به تعطیلی کشیده شده بود، با پیگیری سیدکاظم زعفرانچی‌لر موزه و آثار استاد بهتونی به یخچال صادقیه منتقل شد و همزمان با افتتاح موزه مشاغل، موزه استاد بهتونی نیز افتتاح و جهت بازدید تقدیم شهروندان عزیز شد.

انتهای پیام /