آغاز بازرسی و ارزیابی از برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی آذربایجان شرقی
آغاز بازرسی و ارزیابی از برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی آذربایجان شرقی
بازرسی و ارزیابی از برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی آذربایجان شرقی، با همکاری استانداری و سازمان جهاددانشگاهی استان امروز 15 تیرماه آغاز شد و تا 15 مرداد ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش شمس، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی بازرسان اجرای این طرح اظهار کرد: به تعبیر امام راحل مردم ولی نعمتان ما هستند و باید تلاش کنیم در تمامی سازمان‌ها حقوق شهروندی رعایت شده و مردم تکریم شوند.

بدر شکوهی افزود: بحث حجاب و عفاف و حقوق شهروندی را نمی‌توان از هم جدا کرد و هر دوی آنها با همدیگر ارتباط داشته و جزو حقوق اساسی مردم هستند.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس رای و خواست مردم شکل گرفته و وظیفه اعتقادی ماست که تلاش کنیم حقوق شهروندی در تمامی ارگان ها حفظ شده و حجاب و عفاف ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان باید کار خود را با دقت تمام انجام دهند تا ضمن رعایت عدالت، حقوق سازمان ها و مردم حفظ شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان جهاددانشگاهی استان منعقد شده، بازرسی از حدود ۱۰۲ دستگاه در استان بر عهده این نهاد قرار داده شده است.

وی همچنین بر لزوم رعایت آداب و اصول اخلاقی و رفتاری از سوی بازرسان هنگام مراجعه به ادارات تاکید کرد و گفت: تلاش شده است در اجرای این طرح از بازسان کاربلد و حرفه ای استفاده شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار یادآور شد: نظارت‌های مستمری از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور بر نحوه بازرسی‌ها اعمال می شود و تلاش می‌کنیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم .

 رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از اعتماد استانداری آذربایجان شرقی به این سازمان در اجرای بازرسی و ارزیابی از برنامه های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی گفت: رعایت حقوق شهروندی و حریم حجاب و عفاف وظیفه همه ماست.

جعفر محسنی افزود: انتظار داریم دستگاه های استانی همکاری های لازم را با بازرسان انجام دهند تا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا شده و خروجی آن برای آینده سازمان‌ها مفید باشد.

وی همچنین از پیشنهاد سازمان جهاددانشگاهی به نماینده وزارت کشور برای الکترونیکی کردن این بازرسی جهت سهولت کار و پیشگیری از اسراف خبر داد و گفت: بازرسان، انتقادات و پیشنهادات خود را منتقل کنند تا نواقص احتمالی موجود در طرح برای سالهای آتی رفع شود.

  • منبع خبر : ایسنا