آشیانه احداث نشد، بالگرد میانه پرید!
آشیانه احداث نشد، بالگرد میانه پرید!
طی روزهای گذشته خبری مبنی بر انتقال اورژانس هوایی میانه به استان گلستان منتشر شد، موضوعی که مسئولان اورژانس آن را تکذیب کرده و می‌گویند: بازگشت بالگرد منوط به راه‌اندازی آشیانه است.

به گزارش شمس، متاسفانه بالگرد اورژانس هوایی میانه به استان گلستان انتقال یافته است. این امر خسارات جبران‌ناپذیری به شهرستان میانه وارد خواهد کرد. این خبر را یعقوب شیویاری نماینده سابق مردم میانه در مجلس در توئیترش منتشر کرده است.

امام جمعه میانه در واکنش به انتقال بالگرد اورژانس هوایی این شهرستان گفته است: «هیچ مسوولی حق ندارد امکانات شهرستان میانه را به بهانه‌های واحدی به شهر یا استان دیگر بفرستد».

اورژانس هوایی میانه که به صورت شبانه به مردم روستاهای اطراف شهرستان میانه، سراب، بستان.آباد، ورزقان و حتی روستا‌های استان زنجان خدمت‌رسانی می‌کرد، چهلمین پایگاه اورژانس هوایی کشور بود که در سال ۹۷ با پیگیری‌های نماینده وقت میانه (شیویاری)، فعالیت خود را آغاز کرد.

در عین حال، خبر آغاز به کار مجدد اورژانس هوایی در گلستان همزمان با شروع طرح امداد زمستانه، این گمانه‌زنی و ادعای نماینده پیشین مردم میانه در مجلس را تقویت کرده است.

هرچند رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در واکنش به این ادعا ضمن تکذیب انتقال و اختصاص بالگرد اورژانس هوایی میانه به مکانی دیگر، گفته است: «پایگاه اورژانس هوایی این شهرستان جزو پایگاه.های مصوب کشوری است و حتی در برنامه توسعه آمده و اساسا امکان حذف این پایگاه ممکن نیست».

فرزاد رحمانی، این را هم اضافه کرده که بالگردهای اورژانس هوایی کشور از شرکت مربوطه مستقر در تهران اجاره گرفته می‌شود و شرکت، استقرار بالگردها را مشروط به احداث آشیانه کرده است.

به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امور مربوط به احداث آشیانه در میانه در حال انجام است و بخشی از اعتبارات این کار از طریق دانشگاه علوم پزشکی و استانداری تامین شده، اما با توجه به اینکه برای احداث آشیانه در شرایط کنونی حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این اعتبار اختصاص یافته کافی نیست.

با توجه به مزایای انتقال بیماران به‌وسیله اورژانس هوایی و اهمیت افزایش خدمت رسانی به مصدومان و بیماران در میانه که از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور است، انتظار می‌رود مسوولان ارشد استانی هر چه زودتر هزینه احداث آشیانه بالگرد این شهرستان را تامین کنند تا بار دیگر شاهد حضور این پرنده نجاتگر در میانه باشیم.

  • منبع خبر : فارس