آشفته بازار لباس‌های فُرم/ نظارتی بر قیمت لباس فرم مدارس نیست!
آشفته بازار لباس‌های فُرم/ نظارتی بر قیمت لباس فرم مدارس نیست!
هر سال خانواده‌ها قربانی یک قصه تکراری می‌شوند و آن هم چیزی نیست جز لباس فرم مدارس! در سایه عدم نظارت‌‎ها قیمت‌های مصوب رعایت نمی‌شود و برخی از والدین از توان پرداخت آن برنمی‌آیند.

به گزارش خبرنگار شمس، هرساله در آستانه بازگشایی فصل مدارس قصه الزام خانواده‌ها به تهیه لباس فرم تکرار می‌شود. مسئولان آموزش و پرورش سعی می‌کنند با پناه گرفتن پشت دستورالعمل‌های ابلاغی خود به مدارس در برابر گلایه‌ها و اعتراضات خانواده‌ها در امان باشند، اما در نهایت این خانواده‌ها هستند که قربانی این قصه تکراری می‌شوند.

مادر یکی از دانش‌آموزان به خبرنگار شمس می‌گوید: به درخواست مدرسه ۸۰۰ هزار تومان برای خرید لباس فرم مدرسه فرزندم هزینه کرده‌ام، اما نه پارچه جنس خوبی دارد و نه رنگ و دوختش چنگی به دل می‌زند!

اولیای یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز ضمن گلایه از موضوعی که لباس فرم فرزندش ایجاد کرده است، گفت: مدرسه برای تهیه لباس فرم فیشی در اختیارمان قرار داد و اعلام کرد که برای گرفتن اندازه دانش‌آموز و تهیه لباس فرم به فلان پاساژ مراجعه کنید! جالب اینجاست که من ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کردم و خواهرم برای تهیه همین لباس ۴۲۰ هزار تومان! در واقع هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها نیست و هر کس هر طوری که دلش بخواهد می‌فروشد.

مدیر یکی از مدارس دولتی نیز با ارسالی پیامی نوشته است: در سایه عدم نظارت قیمت‌های مصوب رعایت نمی‌شود و با این شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها به خصوص آن‌هایی که چند فرزند دارند می‌گویند نمی‌توانند پرداخت کنند!

موضوعی که در سایه کوتاهی مسئولین امر، همچون سال‌های گذشته سبب نگرانی خانواده‌ها شده و نیازمند پیگیری دوچندانی از سمت آموزش و پرورش و سازمان صمت و سایر دستگاه‌های مسئول است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی