آزادی ۵۸۸ زندانی با حمایت خانواده متوفیان/ ۴۱۴ زندانی جرایم غیرعمد چشم‌انتظار یاری‌اند
آزادی ۵۸۸ زندانی با حمایت خانواده متوفیان/ ۴۱۴ زندانی جرایم غیرعمد چشم‌انتظار یاری‌اند
تقی‌پور می‌گوید با ترویج فرهنگ اختصاص هزینه‌ی مراسمات و ضیافت متوفیان به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، 588 نفر از حبس رهایی یافته‌اند.

به گزارش شمس، «رسول تقی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در بازه‌ی زمانی ۳۰ ماهه یک هزار و ۷۶۶ خانواده‌ی متوفی بخشی از هزینه‌های ظیافت و احسان را به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: به‌سبب ترویج این فرهنگ آذربایجان‌شرقی ۵۸۸ زندانی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها از حبس رها کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۴۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سطح استان چشم‌انتظار یاری خیرین و کمک‌های مردمی‌اند و مجموع بدهی این افراد قریب به ۲۲۰ میلیارد تومان است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به آزادی ۸ زندانی زن در دو هفته‌ی اخیر، توضیح داد: یکی از این بانوان زندانی ۲ ماه بعد تولد فرزندش به حبس افتاده و در طول ۲ سال اخیر نوزاد خود را ندیده بود. در کمال تاسف اکثریت زنان گرفتار جرایم مالی به‌سبب استفاده دیگران از دسته چک‌شان گرفتار می‌شوند و در این پرونده نیز شاهد چنین موضوعی بودیم.

وی با تمجید از همراهی خیرین، اقشار مختلف مردم و هیئات حسینی برای آزادسازی زندانیان، عنوان کرد: سایر استان‌ها بیش از هزار زندانی جرایم غیرعمد دارند اما در آذربایجان‌شرقی زمینه‌ی آزادسازی زندانیان با حمایت خیرین میسر می‌شود.

تقی‌پور با بیان اینکه ستاد دیه با پرداخت بخشی از بدهی زندانیان و ارائه دادخواست اعسار به تقسیط و تعدیل توسط محکومین آنان را از آزاد می‌کند، متذکر شد: اینگونه نیست که ستاد دیه تمامی بدهی افراد را پرداخت کند، ما این زمینه را فراهم می‌کنیم تا محکومین بعد از آزادی با فعالیت‌شان مابقی بدهی خود را طی اقساط پرداخت نمایند.

وی افزود: کمتر از نیم درصد محکومین جرایم غیرعمد بعد از آزادی به زندان باز می‌گردند و علت عمده این اتفاق نیز لجبازی آنان با طلبکاران است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: اگر خیری ۱۰ میلیون تومان آورده داشته باشد ما نیز مابقی مبلغ را تقبل می‌کنیم و زمینه آزادسازی یک نفر فراهم می‌شود و جهت اطمینان خاطر خیران شماره تماس و آدرس زندانی نیز جهت تحقیق در اختیارشان قرار می‌گیرد. در مواقع متعددی خیر بعد پرداخت مبلغ با حضور در منزل زندانی رها شده سایر مشکلات او را نیز رفع کرده است.

انتهای پیام/