آذربایجان شرقی کارنامه‌ی درخشانی در حوزه نوسازی مدارس دارد
آذربایجان شرقی کارنامه‌ی درخشانی در حوزه نوسازی مدارس دارد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی کارنامه‌ی درخشانی در حوزه‌ی نوسازی مدارس دارد و اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.

به گزارش شمس، جعفر پاشایی روز شنبه‌، ۲۷ فروردین ماه، در آیین تکریم و معارفه‌ی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کارنامه‌ی نوسازی مدارس در سطح استان و کشور درخشان است و از لحاظ تجربی و سابقه‌ای که استان دارد، کارهای بسیار خوبی در مجموعه‌ی نوسازی مدارس آذربایجان شرقی انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه انجام شده است، افزایش بودجه به‌ویژه در حوزه‌ی تخریب و بازسازی و حوزه‌های گوناگون است که نسبت به سال‌های گذشته انقلابی در حوزه‌ی بودجه‌ی سازمان نوسازی کشور انجام شده‌ است.

وی افزود: در بحث اجرای طرح‌های متعدد مثل آجر به آجر و اصلاح و مرمت سرویس‌های بهداشتی مدارس، استانداردسازی سامانه‌ی گرمایش مدارس، تخریب و بازسازی و جذب خیرین در استان و کشور کارنامه‌ای بسیار زیبا و نمایی از فعالیت‌های گوناگون مجموعه‌ی نوسازی در استان و کشور دیده می‌شود.

پاشایی خاطرنشان کرد: یکی از همکاران هماهنگ و پیگیر استان در حوزه‌ی نوسازی مدارس، آقای صدقی است که تخصص و علم لازم را دارا بوده و هماهنگی خوبی در میان روسای آموزش و پرورش نوسازی مدارس و هماهنگی بین بخشی با سایر دستگاه‌های استان داشت.

وی اضافه کرد: او به صورت مستمر پیگیر کارها بود و پاسخ مثبتی به نیازها و تلاش‌های مضاعف و کارنامه‌ی خوب در مجموعه‌ی نوسازی مدارس استان دارد.

وی با بیان اینکه در بعضی از گردهمایی‌های کشوری آقای صدقی را یکی از نمادهای کارهای بسیار خوب در حوزه‌ی نوسازی مدارس ذکر می‌کردند، گفت: آنچه که می‌تواند گره گشای مجموعه‌ای از مشکلات باشد، اراده‌ی محکم، ایمان قوی، قدرت هماهنگی و هماهنگی بین بخشی است که در سه سالی که در خدمت او بودم، به وضوح این امر را شاهد بودم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که بسیار زیبا کار شد، حوزه‌ی خیرین بود و در راس آن آقایان کسایی و جلالی بودند که زندگی خود را برای ساختن مدرسه و هماهنگی با خیرین وقف کردند.

وی تاکید کرد: به لحاظ محدودیت منابع مالی دولت، کار کردن در این بخش بسیار سخت و موثر است و هرکسی که در این بخش مسئولیت می‌پذیرد باید در حوزه‌ی هماهنگی با خیرین قدردان او باشیم.

وی ادامه داد: از مجموعه نوسازی کشور که فرهاد فرهودی را به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل انتخاب کردند، سپاسگزارم چراکه او شخصیتی خوب و خوشنام داشته و با انگیزه، متخصص و مورد توجه همکاران نوسازی است.

پاشایی متذکر شد: ما کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستیم و از آرزومندیم این نظام روزبه‌روز اوج گیرد چراکه مهم این است، آذربایجان ما همواره در اوج باشد.

وی افزود: این امر همت می‌خواهد و بسیار مهم است که علیرغم تمامی محدودیت‌های منابع مالی، کاری درخشان انجام دهیم.

آذربایجان شرقی کارنامه‌ی درخشانی در حوزه نوسازی مدارس دارد

ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان سازمان نوسازی مدارس، مردم است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: سازمان نوسازی مدارس، یک سازمان جوانی است و یک خصوصیت دارد که ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان آن صرفاً مردم است و غیر آن نمی‌توان سازمانی را یافت که ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان آن هر دو یک نفر باشند.

سعید جلالی اظهار کرد: نمی‌توان از کنار میرزا حسن رشدیه، اولین خیر مدرسه‌ساز که این راه را به ما نشان داده و آموخت و جبار باغچه بان به سادگی گذشت، هرچند که تمامی خیرین، عزیز و محترم هستند.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس، اثر بخشی به نسلی است که حالت تحول گرایی دارد که به چشم خود آن را دیده و لمس کردیم.

وی افزود: آقای صدقی در طی مدیریت خود، دو بحران را به چشم دیده و با دست ساخت که یکی از آن بحران زلزله‌ی «ورزقان-اهر» و زلزله‌ی «میانه-سراب» است.

جلیلی گفت: در کشوری که سطح فقر و نابرابری اجتماعی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، استفاده از بنگاه‌های اقتصادی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه‌ی بستر جمعیتی آذربایجان‌شرقی پنج درصد جمعیت ایران است که سال گذشته سهمیه‌ی خیرین  ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود و به تبع بستر جمعیتی باید ۱۵۰ میلیارد جمع‌آوری می‌کردیم اما با تدبیر آقای صدقی، این مبلغ ۳۰۰ میلیارد شد که اتفاق مبارکی است.

وی یادآور شد: ما از دولت بی‌پول خیری ندیدیم اما یکی از اقدامات خوب آقای صدقی، عمومی سازی کار خیر با طرح آجر به آجر بود که تمامی ایران را آباد نکرد اما انگیزه‌ی مدرسه سازی را افزایش داد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی اظهار کرد: مدیریت تکان‌های اعتبارات انقباضی از دیگر اقدامات خوب او بود چراکه اکنون مشکل مدیران بی‌پولی دولت است؛ زمانی که اعتبارات انقباضی می‌شود، مدیریت تبدیل به جهاد می‌شود.

وی ادامه داد: مورد بعدی روحیه‌ی همگرایی آقای صدقی است که بالاتر از هماهنگی است و می‌تواند اتفاقاتی که سر راه مجمع نوسازی مدارس ایجاد شده بود را مدیریت کند.

وی بیان کرد: اکنون خوشحال هستیم که فردی سکان‌دار نوسازی استان شد که از خانواده‌ی بزرگ نوسازی استان است و با تمامی شدت و ضعف سازمان و سابقه‌ی آن آشنا است.

جلیلی در پایان تاکید کرد: پیام ۸۰۰ خیر مدرسه ساز و ۴۰۰۰ مدرسه یار کشور را به رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور برسانیم که پدیده‌ای را که او در سمت مشاور خود انتخاب کردند، بی‌نظیر است.

انتهای پیام /