جوانان را نمی‌توان با زور و اجبار به نماز و روزه وادار کرد
جوانان را نمی‌توان با زور و اجبار به نماز و روزه وادار کرد
امیر دریادار دوم رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در همایش «حس پروانگی» گفت جوانان امروز ما، آگاهی دارند و می‌توانند با زدن دو دکمه، پی ببرند که در دنیا چه اتفاقی افتاده است و نمی‌توان این جوانان را با زور و اجبار به خواندن نماز و گرفتن روزه واردار کرد.

به گزارش شمس؛ امیر دریادار دوم رضا عباسی اظهار کرد: از آغاز تحرکات در جهت پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تاکنون، کشور ما گردنه‌های بسیار و صعب العبوری را گذرانده و امروز به یک افتخار بزرگ در سطح کشورهای اسلامی و دنیا رسیده است.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و شهدایی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم خاک جمهوری اسلامی شده‌اند، افزود: گردنه دوم کشور ما دوران دفاع مقدس بوده است. هنوز انقلاب اسلامی نوپای ما بر روی پای خود نایستاده و نقشه راه تعیین شده عملی نشده بود که ما وارد یک جنگ تمام عیار شدیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک حکومت نوپا در مقابل یک ارتش تا دندان مسلح جنگیدیم و چه ناملایمتی‌ها و چه سختی‌هایی را در این دوران تجربه نکردیم.

عباسی با اشاره به معرفی کتاب الفبای شهادت در این مراسم، گفت: امروز شاهد معرفی کتابی عاشقانه و دارای رمز و رموز زندگی و ایثارگری و شهادت هستیم که بسیاری از جوانان امروز ما از آن بی اطلاع هستند. مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، رسالت بسیار ارزشمندی را در این حوزه دنبال کرده و این رسالت تمام شدنی نیست چرا که دوران دفاع مقدس ما یک دانشگاه جنگ بود.

وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس، علم و تجربه  را در شرایط سخت یاد گرفتیم، افزود: هشت سال جنگیدیم و تجربه آموختیم. ما پیش از دوران دفاع مقدس، یاد نگرفته بودیم که در هنگام مواجهه با مین چه کنیم اما در این دوران فهمیدیم که نیروی انسانی با فدای جان خود می‌تواند راه را برای رزمندگان باز کند.

وی با تاکید بر این‌که باید از این تجربه‌ها و علم گرانقدر کسب شده نهایت استفاده را کنیم، بیان کرد: موضوع حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بایستی در بخش هنری چون ساخت فیلم‌های سینمایی یا برگزاری شب‌های خاطره و … دوران دفاع مقدس بدون تحریف و در فرمت خود بیان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان این‌که شرایط الان با گذشته بسیار فرق دارد، افزود: جوانان امروز ما، آگاهی دارند و می‌توانند با زدن دو دکمه، پی ببرند که در دنیا چه اتفاقی افتاده است، از این رو نمی‌توان این جوانان را با زور و اجبار به خواندن نماز و گرفتن روزه واردار کرد بلکه بایستی با انجام روش‌های جدیدی این موارد را آموزش داد.

وی ادامه داد: کشور ما همیشه در معرض تهدیدات مختلفی قرار دارد زیرا دشمنان با انتشار انقلاب اسلامی و استقلال ما مخالف هستند. استقلالی که به آسانی به دست نیامده و حاصل فداکاری هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده است و شوخی نیست.

وی با بیان این‌که هیچ راه نجاتی جز ترسیم و نشر واقعی دفاع مقدس نداریم، اظهار کرد: مدیریان ادارات مختلف بایستی از این ظرفیت استفاده کنند و مسائل مربوط به حفظ آثار دفاع مقدس را در اولویت خود قرار دهند و اینچنین مراسمات و همکاری‌هایی را با اداره حفظ آثار و بنیاد شهید داشته باشند.

انتهای پیام /