آذربایجان‌شرقی جزو ۵ استان پیر کشور است/ نرخ رشد جمعیت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری
آذربایجان‌شرقی جزو ۵ استان پیر کشور است/ نرخ رشد جمعیت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متاسفانه میانگین نرخ رشد جمعیت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، خواستار اعطای مشوق‌های لازم برای فرزندآوری از سوی دستگاه‌های مسؤول شد.

به گزارش شمس، عابدین خرّم ظهر امروز در جلسه ستاد جمعیت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جزو پنج استان پیر کشور هستیم، اظهار کرد: موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مسأله بسیار مهمی است که باید تمام دستگاه‌ها برای رفع موانع و اعطای مشوقهای لازم پای کار بیایند.

وی ادامه داد: امروز باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای دستیابی به اهداف مورد نظر در مسأله حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خوبی استفاده شود.

خرّم گفت: علاوه بر حمایت‌های قانونی و مشوق‌های در نظر گرفته شده، آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در رابطه با این بحث بسیار مهم باید به صورت مستمر انجام شود.

وی با بیان اینکه نیازمند اقدامات گسترده و متنوعی در این حوزه هستیم، اضافه کرد: سمت و سوی برنامه‌ها و اقدامات باید با محوریت فرزندآوری و جوانی جمعیت و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها باشد.

استاندار آذربایجان.شرقی بر ضرورت همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای دستیابی به اهداف این ستاد و بررسی عملکرد و اقدامات آنها تأکید کرد.

ثبت‌نام ۱۶۵۲ دارای سه فرزند در طرح نهضت ملی مسکن

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌‌شرقی نیز در این جلسه یادآور شد: یک‌هزار و ۶۵۲ نفر دارای سه فرزند بیشتر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۴۸ نفر حائز شرایط هستند.

بابک نجفیان اذعان داشت: براساس مفاد سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اگر فردی دارای بیشتر از سه فرزند باشد می‌تواند در طرح نهضت ملی مسکن فرم “ج ” را اصلاح و زمین و یا واحد مسکونی به این فرد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: همچنین براساس مفاد چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز اشاره شده می‌توان زمین و یا واحد مسکونی به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و بازپرداخت هشت ساله در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر واگذار شود.

انتهای پیام/