آذربایجان‌شرقی جزو ۳ استان برتر کشور در فضای کسب و کار است
آذربایجان‌شرقی جزو ۳ استان برتر کشور در فضای کسب و کار است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طبق ارزیابی‌های اتاق بازرگانی ایران، آذربایجان‌شرقی در فضای کسب و کار جزو سه استان برتر در کشور است که این کار در اثر کاهش فرآیندهای اداری در رفع موانع تولید و استقبال سرمایه گذاران است.

به گزارش شمس، محمد کلامی، روز دوشنبه، ۳۱ مردادماه، در جلسه رفع موانع تولید شهرستان اهر اظهار کرد: تاکنون در استان ۱۰۰ واحد تولیدی با ۳ هزار نفر اشتغال به چرخه تولید برگشته‌اند همچنین ۳۹ معدن در استان فعال شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان اهر در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی باید گونه‌های کشت شود که صرفه اقتصادی داشته باشد و به آب کم نیاز داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان اهر هم پتانسیل‌های گردشگری طبیعی و تاریخی دارد و همچنین در مسیر گردشگری قرار دارد لازم است گردشگری بوم گردی و گردشگری کشاورزی جزء اولویت‌های مهم باشد.

وی بیان کرد: وجود راه کم خطر و کمترین فاصله برای سرمایه گذاری لازم است که با احداث بزرگراه اهر-تبریز شاهد تمایل سرمایه گذاران در شهرستان اهر هستیم که باید از این مزیت استفاده شود.

وی همچنین خواستار احداث صدور پروانه جهت احداث شهرک ویلایی در شهرستان اهر جهت سرمایه گذاری و بهبود و زیباسازی فضای شهر از سوی شهرداری شد.

کلامی با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه گذاران در استان و خارج از استان اهری‌ها هستند، درخواست کرد جذب ظرفیت‌های این سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش‌های متخلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و تولیدی شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: شهرستان اهر در بخش های کشاورزی یکی از قطب‌های تولید دام و سیب در استان و کشور است که احداث صنایع جانبی در جهت ارزش افزوده لازم و ضروری است.

ابوالفضل غنی زاده با اشاره به وجود معادن فعال در شهرستان اهر و تمایل سرمایه گذاران خواستار رفع موانع موجود در جهت سرمایه گذاری از سوی ادارات ذی‌ربط شد.

وی با بیان اینکه شهر اهر به عنوان شهر ملی ورنی است خواستار دیپلماسی تجاری ورنی و صادرات ورنی شد.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز از راه اندازی خانه صنعت و معدن شهرستان اهر برای چابک سازی و پیگیری مشکلات این حوزه خبر داد.

پرنیان همچنین خواستار پیگیری و بهره برداری ۵۰ طرح در حال غیر فعال و نیمه تمام که زمینه اشتغال ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود در یک بازه زمانی مشخص شد.

بازدید از طرح‌های مختلف صنعتی و معدنی از دیگر برنامه‌های کلامی در شهرستان اهر بود.

انتهای پیام /