آذربایجان‌شرقی جزء استان‌های پرخطر در رابطه با احتمال افزایش ابتلا به کرونا است
آذربایجان‌شرقی جزء استان‌های پرخطر در رابطه با احتمال افزایش ابتلا به کرونا است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و افزایش جذب گردشگر بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی جزء ۶ استان پرخطر در زمینه احتمال افزایش ابتلا به کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شمس، عابدین خرّم ظهر روز سه شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در ماه های گذشته میزان درگیری به ویروس کرونا فروکش کرده بود، افزود: ابتلا به سویه جدید این ویروس در دنیا و کشور ما مجدد افزایش یافته به طوری که سه شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر این وضعیت مدیریت نشود و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نگردد احتمال قرمز شدن شهرستان ها و افزایش بستری ها و تلفات جانی در استان زیاد است.

خرّم گفت: با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری حسینی ضروریست هیات های مذهبی و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی به صورت ویژه نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم توجه کنند.

وی تاکید کرد: ضروری است مراسم عزاداری حسینی در محوطه باز برگزار شوند و اگر در داخل مساجد و تکایا برگزار می شود بایستی دستگاه های تهویه هوا نصب و پنجره ها نیز باز باشد تا خطر ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: تمامی مسافرت ها از طریق پایانه ها و فرودگاه ها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها از مهرماه باز خواهند بود و دولت هیچ تصمیمی برای تعطیلی مراکز آموزشی به خصوص آموزش و پرورش ندارد، تاکید کرد: مسوولان آموزش و پرورش نباید منتظر اختصاص اعتبار تجهیز مدارس به دستگاه های تهویه بمانند و ضروری است از ظرفیت خیرین و اولیا استفاده کرده و مدارس را تا مهرماه امسال تجهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته رسانه ها اقدامات بسیار خوبی در راستای فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی انجام داده اند، افزود: با توجه به میزان افزایش ابتلا و کاهش توجه شهروندان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی رسانه‌ها بدون ایجاد نگرانی نسبت به آگاه سازی عمومی اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: شهرستان ها با وجود جمعیت کم متاسفانه بیشترین درگیری با بیماری را داشتند این موضوع توسط متخصصان ریشه یابی شود که چرا این شهرها در آستانه خطر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری حسینی در ایام محرم دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برپایی تیم های سیار جهت تزریق واکسن کرونا اقدام کند و هلال احمر نیز در این خصوص با علوم پزشکی همکاری های لازم را انجام دهد.

خرّم گفت: بر اساس گزارش های رسیده تجمع مردم در داروخانه ها و مطب پزشکان بسیار زیاد است که دانشگاه علوم پزشکی ضروری است در این مورد به جد ورود کند.

وی از اصناف و بازاریان خواست مانند گذشته با حساسیت به موضوع نگاه کرده و دستورالعمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

انتهای پیام /