آخرین وضعیت پروژه انتقال آب ارس به تبریز/ نیاز به زمان ۵ ساله و اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای بهره برداری
آخرین وضعیت پروژه انتقال آب ارس به تبریز/ نیاز به زمان ۵ ساله و اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای بهره برداری
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از واگذاری اجرای پروژه انتقال آب ارس به تبریز با هدف تسریع این پروژه خبر داد.

به گزارش شمس، یوسف غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه انتقال آب ارس به تبریز، اظهار داشت: اجرای این پروژه نه تنها تبریز بلکه شهرهای واقع در نوار شمالی و جنوبی این شهر را به لحاظ وضعیت آبی متأثر خواهد کرد.

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی این پروژه افزود: اتمام این پروژه نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است و با توجه به اینکه برنده مناقصه قبلی موفق به جذب سرمایه‌گذار نشد، به منظور اجرای هر چه سریع‌تر پروژه انتقال آب ارس به تبریز قرارگاه خاتم الانبیا این کار را به عهده گرفته است.

غفارزاده از اجرای تصفیه‌خانه هفت متر مکعبی در قالب این پروژه نیز خبر داد و گفت: طول مسیر انتقال آب ارس به تبریز ۲۴۵ کیلومتر است که ۱۳۵ کیلومتر از آن در نقاط سخت و دارای شیب انجام شده و ۱۱۰ کیلومتر باقیمانده پس از طی تشریفات و روند حقوقی با قراردادی پنج ساله به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاس می‌کنیم با کاهش زمان این پروژه، آب مورد نیاز شهرهای واقع در مسیر این پروژه زیربنایی و اساسی برای توسعه جمعیتی و صنعتی را تأمین کنیم، پروژه‌ای که حتی در احیای دریاچه ارومیه نیز تاثیر دارد و جزو پروژه‌های اولویت‌دار در سفر رئیس جمهور به استان بود و به‌طور جدی از سوی استانداری نیز پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی متذکر: در یک سال گذشته روند اجرایی پروژه تسریع شده و قرارگاه خاتم الانبیا نیز با تجهیز کارگاه‌های خود عملا فرآیند اجرای پروژه را آغاز کرده و امیدواریم با تسریع روند ترک تشریفات این قرارداد و نیز ابلاغ اعتبارات مصوب شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این پروژه حیاتی برای استان باشیم.

انتهای پیام/