آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی
آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی را تشریح کرد.

به گزارش شمس، دکتر سیمین خیاط‌زاده در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده و مجموع بیماران کرونایی بستری در استان به ۹۶ نفر رسیده است.

وی با اشاره به بستری شدن تعداد ۳۳ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۷ نفر از بیماران کرونایی نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در استان نداشتیم و این روزها به طور میانگین روزانه تعداد صفر الی یک فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش می‌شود

خیاط‌زاده هم‌چنین درباره وضعیت رنگ بندی کرونایی استان نیز گفت: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، شبستر، عجب شیر، مراغه، ملکان، هریس و هوراند در وضعیت زرد و شهرستان‌های اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، چاراویماق، خداآفرین، سراب، کلیبر، مرند، میانه، هشترود و ورزقان نیز در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستان قرمز و زرد نداریم.

وی افزود: خوشبختانه علی رغم نگرانی‌هایی که در خصوص تجمعات و برگزاری مراسمات در روزهای اخیر داشتیم اما افزایش چندانی در موارد کرونایی دیده نشد و اکنون استان در وضعیت تثبیت قرار دارد اما باید همچنان موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها رعایت شود چرا که فصل زمستان و پاییز را در پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا در فصول سرد سال افزایش می‌یابد و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها که منجر به تجمع بیشتر می‌شود نیز این احتمال را افزایش می‌دهد که تنها راه پیشگیری از ابتلا در این شرایط خانه نشینی افراد علامت دار و مشکوک است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در زمستان سال ۹۹ که میزان رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک بالا بود، ابتلا به ویروس آنفلوانزا در استان گزارش نشد اما در سال ۱۴۰۰ که رعایت موارد بهداشتی کاهش یافت، ابتلا به این ویروس نیز شدت یافت و حتی تعدادی بستری داشیم.

وی تاکید کرد: امسال احتمال شیوع سویه آنفلوانزا به خصوص در سنین دانش آموزی بالا بوده و خانواده‌ها بایستی این موضوع را مدنظر قرار دهند و دانش آموزان باید هنگام تغذیه در مدرسه دست‌های خود را بشورند.

خیاط زاده، در ادامه در خصوص واکسیناسیون کرونایی در آذربایجان شرقی نیز گفت: برای کودکان پنج تا ۱۲ سال همچنان دریافت دو دُز واکسن توصیه می‌شود. دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم می‌توانند دو دُز دریافت کنند و آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت و سرطان دارند هم امکان دریافت دُز سوم را دارند.

وی با بیان این‌که تاکنون بالای ۹۰ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: دریافت سه دُز برای گروه سنی بالای ۱۸ سال توصیه می‌شود که تاکنون نیز حدود ۵۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز سوم دریافت کرده‌اند. این گروه سنی می‌توانند پس از گذشت شش ماه از دریافت دُز سوم و چهارم خود را تزریق کنند.

انتهای پیام /