آتش‌سوزی سریالی باغات و مزارع داخل شهری/ کبریت حریق در بهترین نقاط تجاری تبریز
آتش‌سوزی سریالی باغات و مزارع داخل شهری/ کبریت حریق در بهترین نقاط تجاری تبریز
طی یک هفته اخیر تعدادی از باغات و مراتع داخل شهری که در بهترین نقاط تجاری تبریز قرار دارند، طعمه‌ی حریق‌هایی شده است که معلوم نیست منشأ آن کجاست.

به گزارش شمس، این روزها آتش‌سوزی خودروها، پاساژها و باغات داخل شهری در صدر اخبار حوادث آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است و متولیان امر علت بیشتر این اتفاقات را گرما و اتصال برق عنوان کرده‌اند.

وقوع آتش‌سوزی در مجتمع‌های تجاری و حریق خودروها درپی اتصالات سیم‌های برق قابل تأمل است و بایستی صاحبان وسایط نقلیه و مغازه‌ها شخصاً به ایمنی آن‌ها بیاندیشند اما آتش‌سوزی مزارع و مراتع داخل شهری موضوعی است که رسیدگی و توجه دوچنذان مسئولین به این مسئله را می‌طلبد.

طی روزهای اخیر شاهد آتش‌سوزی زمین‌های بلاتکلیف حوالی ستارخان، چلبی آبرسان و بلوار ۲۹ بهمن بوده‌ایم؛ مزارع و باغاتی که عملاً از آن‌ها به‌عنوان فضای سبز استفاده نمی‌شود و مسئولان نیز برنامه‌ای جهت تغییر کاربری آن‌ها برای احداث مجتمع‌های تجاری، فرهنگی و تفریحی ندارند.

هرچند علت آتش‌سوزی این باغات مشخص نیست اما به نظر می‌رسد در پشت پرده این حریق‌های سریالی منافع سودجویانی قرار دارد که با تغییر کاربری این زمین‌ها حاصل می‌شود.

انتهای پیام/