راه‌آهن میانه-تبریز به خاوران و ائل‌گلی می‌رسد/ اتصال اردبیل به شبکه ریلی از بستان‌آباد
راه‌آهن میانه-تبریز به خاوران و ائل‌گلی می‌رسد/ اتصال اردبیل به شبکه ریلی از بستان‌آباد

اسلامی گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در صورت به روز رسانی هزینه‌ها، ارزش این طرح ریلی به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار شمس،  «محمد اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره افتتاح فاز اول راه‌آهن میانه-تبریز حدفاصل میانه تا بستان‌آباد که با حضور رئیس جمهوری طی روزهای آتی افتتاح می‌شود، اظهار داشت: راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورهای بین‌المللی است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

وی افزود: راه‌آهن میانه‌-بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از راه‌آهن ۲۰۳ کیلومتری میانه-تبریز است که از ایستگاه موجود راه‌آهن در شهرستان میانه شروع‌ می‌شود و با عبور از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش، سپس به ایستگاه بستان‌آباد و در آینده به ایستگاه خاوران در شرق تبریز می‌رسد؛ البته ایستگاه خاوران پایان کار نیست و تدابیر لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز و اتصال این محور ریلی به ایستگاه‌های ائل گلی و تبریز اندیشیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف دیگر وزارت راه و شهرسازی، اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی از ایستگاه بستان‌آباد است، خاطرنشان ساخت: هم اکنون این پروژه نیز در دست ساخت قرار دارد و باتوجه به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در عملیات زیرسازی، تلاش می‌شود این پروژه نیز به رغم تمام محدودیت‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی در پایان توضیح داد: راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز باعث کاهش ۵.۵ ساعته زمان سفر و کاهش ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر ریلی از تبریز تا تهران، بهبود شبکه ترابری منطقه و افزایش ایمنی سیر، کاهش خسارات جانی و مالی تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک ناوگان جاده‌ای، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص‌های حمل‌و‌نقل ریلی می‌شود.

انتهای پیام/