۵۱ درصد پروژه مسکن مهر را دولت روحانی تکمیل کرد!/ متقاضیان مسکن ملی در ابتدا ۴۰ میلیون تومان واریز می‌کنند
۵۱ درصد پروژه مسکن مهر را دولت روحانی تکمیل کرد!/ متقاضیان مسکن ملی در ابتدا ۴۰ میلیون تومان واریز می‌کنند
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به ثبت نام بالا در فراخوان طرح اقدام ملی مسکن استان ، گفت: انبوهی از جمعیت متقاضی ثبت نام کردند ولی با بررسی واجدان شرایط کمتر از ۲۰ درصد افراد متقاضی باقی مانده اند.

به گزارش شمس، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بیش از ۵۱ درصد پروژه‌های مسکن مهر در این دولت تکمیل و تحویل شده است، اظهار داشت: سیاست‌های مسکن در این دولت، طرح اقدام ملی مسکن است که قرار شد تجارب منفی مسکن مهر در این طرح تکرار نشود.

وی دلیل قیمت بالای مسکن در بازار را عدم تولید مسکن جدید دانست و افزود: با این سرعت و روند در طرح اقدام ملی به نتیجه قابل توجهی نمی رسیم و باید طرح‌های عملیاتی شده داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در فراخوان طرح اقدام ملی مسکن، ثبت نام ها زیاد بود ولی از روز فراخوان تا امروز، تعداد واجدین شرایط کم بود، گفت: انبوهی از جمعیت متقاضی ثبت نام کردند ولی با بررسی واجدین شرایط، کمتر از ۲۰ درصد باقی ماندند که در مرحله پیش پرداخت ۴۰ میلیونی هم احتمالا بخش دیگری از افراد، ریزش داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این طرح ابتدا ۴۰ میلیون دریافت می کنیم و در ماه ۲ میلیون هم اقساط اقساط دارند، افزود: مجموعا حدود ۷۸۰ نفر از ثبت نامی‌ها واجد شرایط تشخیص داده و باقی مانده اند ابراز داشت: حتما با درخواست واریز ۴۰ میلیون، از این تعداد هم ریزش زیادی خواهیم داشت.

رحمتی با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید مسکن در دولت وجود ندارد، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که تعاونی های مسکن به سمت دخالت در تولید مسکن سوق یابند.

وی ادامه داد: قطعا بعد از تکمیل اتوبان تبریز-سهند، فاصله تبریز تا سهند منطقی می‌شود لذا باید مسکن های جدید به شهر جدید سهند سوق یابند چراکه قیمت تمام شده در این شهر به حداقل خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی راه تولید مسکن ارزان و کاهش قیمت تمام شده را «صنعتی سازی» تولید مسکن دانست و خاطر نشان کرد: با این حجم از تقاضای مسکن، در مورد صنعتی سازی تولید مسکن که در قیمت تمام شده موثر است، توفیقی نداشتیم. معتقدم در این موقعیت صنعتی سازی بهترین تصمیم است.

وی با بیان اینکه برای ساخت ۴۰ هزار مسکن در استان، باید با صنعتی سازی، مسکن را ارزان تر به متقاضی تحویل دهیم، ادامه داد: در برخی شهرهای کوچک برای تولید مسکن، مشکل زمین نداریم لذا می توانیم به جای آپارتمان، مسکن تک واحدی بسازیم و فرهنگ منطقه را هم مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/