۲۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی فرم اهدای عضو پر کرده‌اند
۲۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی فرم اهدای عضو پر کرده‌اند
مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی گفت: با تلاش سفیران سلامت، بسیج جامعه پزشکی استان و شهرداری تبریز، ۲۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی، فرم اهدای عضو پر کرده‌اند.

به گزارش شمس، ایرجیان مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی در سومین همایش نفس در سالن مصلی امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به راه‌اندازی اولین بخش پیوند کبد در تبریز گفت: اولین پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۸۷ انجام شد، اما متاسفانه بنا به دلایلی راکد ماند.

وی افزود: با توجه به نیاز ویژه و ضروری استان ما به ترویج فرهنگ اهدای عضو و انجام عمل پیوند، سفیران سلامت بدون اجر و مزد در سرما و گرما به این منظور تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه پیگیری‌های بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی جواب داد، در حالی که طبق اظهارات رییس سازمان پیوند وزارت بهداشت، تبریز در این خصوص بی‌حرکت مانده و رشت زودتر از تبریز به قطبیت پیوند تبدیل شده بود، اما به همت مسئولان استانی و کشوری، پیوند کبد هم کلید خورد و بخش پیوند تبریز فعال‌تر شد.

رسول زارع‌زاده، دبیر اجرایی سومین همایش نفس هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: علی رغم همکاری اکثر قریب به اتفاق مسئولان، بنر‌های سومین همایش نفس را پایین کشیدند و گفتند ما این‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی در ادامه گفت: والیان شهر نباید به گونه‌ای باشند که روزانه هفت الی ۱۱ نفر در صف پیوند جانشان را از دست دهند، قریب به ۳۰ درصد نیازمندان به پیوند عضو از شمالغرب کشورمان هستند.

در پایان این مراسم از خانواده زنده یاد شکر علی فرزاد، اهدا کننده عضو از استان کهگیلویه و بویر احمد که کبد وی به جانباز تبریزی پیوند زده شده است، به نیابت از سایر خانواده‌های اهداکننده تقدیر شد.