۹ نیروگاه حرارتی و ۱۰ سد در کشور افتتاح می‌شود
۹ نیروگاه حرارتی و ۱۰ سد در کشور افتتاح می‌شود
وزیر نیرو گفت: ۹ نیروگاه حرارتی و ۱۰ سد در استان‌های مختلف با هدف بهره‌مندی تمام کشور از انرژی آب و برق افتتاح می‌شود.

به گزارش شمس، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح پست و خطوط ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی در شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: ۱۰ سد بزرگ در استان های تهران، ایلام، قم، یزد، کرمان، آذربایجان غربی و سمنان احداث و به تبع آن ۷۴۵ میلیون متر مکعب آب به ظرفیت آب‌های تنظیم شده کشور اضافه می ‌شود.

وی بیان کرد: ۲۶ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در چهار استان، جمعیت یک و نیم میلیون نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به پویش الف- ب- ایران، تصریح کرد: این پویش حرکتی برای گردش سریع و منظم چرخ‌های توسعه و رونق تولید کشور در زمان تحمیل تحریم‌های ضد اقتصادی استکبار علیه ملت ایران اسلامی است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: پویش الف- ب- ایران محدود به پایان امسال نیست و در آینده برنامه‌های سال ۹۹ اطلاع‌رسانی می‌شود.

وزیر نیرو به نقش آب و انرژی برای استمرار توسعه پایدار در مناطق کشور اشاره و بیان کرد: نقش اساسی آب و برق به‌عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌های کشورها برای حرکت در مسیر توسعه غیرقابل‌انکار است و ۲۲۷ طرح بزرگ هر هفته در این حوزه با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اقدام‌های دولت تدبیر و امید در برخورداری از آب آشامیدنی سالم، اضافه کرد: ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی در یک هزار و ۱۲۴ روستا به آب بهداشتی و سالم در این فرصت ۶ ماه دسترسی پیدا می ‌کنند.

اردکانیان تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۳۴۰ روستا نیز در دولت تدبیر و امید از شبکه آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند و ۱۰ میلیون نفر جمعیت تا پایان ۱۴۰۰ به این مجموعه اضافه می‌شود.

۱۱۱ طرح سرمایه‌گذاری در استان سمنان

وزیر نیرو اظهارداشت: ۱۱۱ طرح برای استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریال در بخش آب و برق و فاضلاب در دست اجرا است.

وی افزود: این طرح‌ها به‌طور متوسط ۵۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

اردکانیان با اشاره به مطالبه حقابه کشاورزان غرب استان سمنان، اضافه کرد: به همه حقابه‌داران کشاورزی اطمینان می دهیم سهم آنان تامین شود، تأمین حقابه کشاورزان ایوانکی از محل پساب تهران انجام می‌شود و به تمام کشاورزهای این شهرستان اطمینان داده می شود که حق‌شان تامین می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه سمنان یکی از استان‌های درگیر با مشکلات خشکسالی است، یادآور شد: طرح‌ها در زمینه مقابله با خشکسالی و تامین آب اولویت دولت تدبیر و امید است و تاکیدهای متعدد از سوی رئیس جمهور و سران قوا برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی سال‌های اخیر وجود دارد.

وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرده است، حمیدرضا جانباز معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور وزیر نیرو را در سفر به استان سمنان همراهی می کند.

وزارت نیرو در قالب پویش « هر هفته الف – ب – ایران» ۲۲۷ طرح آب و برق کشور را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می کند.