۷۱ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در اول مهرماه بهره‌برداری می‌‌رسد
۷۱ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در اول مهرماه بهره‌برداری می‌‌رسد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی پروژه‌های در دست اجرا را یادآور شد و با بیان اینکه ۷۱ پروژه در اول مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شود گفت: مدرسه ۲۴ کلاسه طالقانی تبریز، هنرستان ۱۸ کلاسه مراغه و مرند از مهمترین پروژه‌های اداره کل است.
به گزارش شمس، پیام صدقی با اشاره به اینکه ۵۹۰۰ ساختمان آموزشی فیزیکی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی داریم اظهار داشت: در این تعداد، ۲۴۰۰۰ کلاس درس داریم و بقیه ساختمان‌های آموزش و پرورش مربوط به ساختمان‌های اداری و رفاهی است.
وی استحکام ساختمان‌های آموزشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۴۴ درصد این ساختمان‌ها مستحکم و بقیه نا ایمن هستند که ۳۰ درصد آنها نیازمند تخریب و ۲۶ درصد نیاز به مقاوم سازی دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از وجود ۱۵۱۹ سازه موقت و سنگی در مدارس استان خبر داد و افزود: اولویت سازمان نوسازی، جمع آوری ساختمان‌های خشتی و گلی، سپس سنگی و سپس کانکسی است.
وی با بیان اینکه ۳۱ درصد کلاس‌های مدارس آذربایجان شرقی در ساختمان‌های موقت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۴۹ درصد دیگر در مدارس با سازه پیش ساخته و ۲۱ درصد در مدارس سنگی است.
صدقی با اشاره به اینکه خوشبختانه مدارس خشتی و گلی در استان نداریم اما ساختمان سنگی در سال ۹۸ در اولویت جمع آوری قرار دارد، ابراز داشت: مدارس سنگی شامل ۳۰۰ کلاس درس است.
وی استانداردسازی تاسیسات گرمایشی را از اولویت‌های جدی اداره کل نوسازی مدارس عنوان کرد و اضافه کرد: ۸۸ درصد ساختمان‌های آموزشی از استاندارد گرمایشی برخوردارند و ۱۲ درصد بقیه تا کمتر از یکسال آینده استاندارد سازی می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تعریف سیستم گرمایشی استاندارد را یادآور شد و با تاکید بر اینکه سیستم بخاری نفتی یا گازی یا برقی را غیر استاندارد می دانیم، اظهار داشت: ۲۷۸۹ کلاس هنوز از بخاری گازی و نفتی و برقی استفاده می‌کنند که تا سال تحصیلی ۹۹ باید تاسیسات گرمایشی کلاس‌های باقیمانده استاندارد شود.
وی پروژه های در دست اجرا را یادآور شد و با بیان اینکه ۷۱ پروژه در اول مهر ماه آماده بهره برداری می‌شود، گفت: مدرسه ۲۴ کلاسه طالقانی تبریز، مدرسه ۱۲ کلاسه ویلاشهر تبریز، هنرستان ۱۸ کلاسه مراغه و هنرستان ۱۸ کلاسه مرند از مهمترین پروژه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی است که در مهرماه بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.
  • منبع خبر : تسنیم