۵۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در آذربایجان شرقی منتشر می شود
۵۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس در آذربایجان شرقی منتشر می شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از انتشار ۵۰ جلد کتاب جدید دیگر با موضوع دفاع مقدس تا پایان امسال در این استان خبر داد.

به گزارش شمس، سردار اصغر عباسقلیزاده، با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس و نمایشگاه فرهنگی هنری در پارک شمیم پایداری ابراز داشت: گوشه ای از عملکرد رزمندگان در آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس برای قدردانی رزمندگان، به صورت محدود در پارک شمیم پایداری به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: شب خاطره با حضور اقشار مختلف نیروهای مسلح نیز به مدت ۷ شب در نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری برپا خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در کنار ساختمان مرکز فرهنگی، مسابقات ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان و ایستگاه صلواتی و خدمات رایگان درمانی به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد.

عباسقلیزاده با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس اذعان داشت: برخی از راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس در ایام هفته دفاع مقدس با حضور در مدارس، اقدام به خاطره گویی خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از انتشار کتاب های جدید با موضوع دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: ۱۰ هزار شهید در آذربایجان شرقی وجود دارد اما ۲۵۰ جلد کتاب در این رابطه تدوین شده که تا پایان سال تا ۳۰۰ جلد افزایش می یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود: این تعداد کتاب در مورد رزمندگان قابل قبول نبوده و در این رابطه به کمک و مساعدت هنرمندان و فعالان عرصه نویسندگی نیاز داریم و تقاضا داریم در این رابطه کمک‌ حال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باشند.

عباسقلیزاده همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،تقدیر از کارآفرینان عرصه جهاد سازندگی، غباروبی مزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، دیدار پیشکسوتان نیروهای مسلح و رزمندگان با استاندار، سخنرانی پیشکسوت دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس برشمرد.

  • منبع خبر : مهر