۲ پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های متروی تبریز به بهره‌برداری می‌رسد
۲ پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های متروی تبریز به بهره‌برداری می‌رسد
دو پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های مترو شهرک نور و ائل گلی تبریز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شمس، معاون مرکز اورژانس آذربایجان شرقی در جلسه‌ هماهنگی استفاده از پتانسیل‌های مترو برای افزایش آمادگی در بحران‌ها که با حضور رئیس مرکز مطالعات پروژه قطار شهری تبریز در سالن جلسات اورژانس برگزار شد، اظهار داشت: توان اورژانس در حوادث با همکاری سازمان قطار شهری T.U.R.O تبریز و مرکز اورژانس استان، افزایش خواهد یافت.

عبدالله محرم زاده هدف از برگزاری این جلسات را رسیدن به آمادگی لازم برای پاسخگویی در بحران‌های احتمالی در مسیر گذر خطوط مترو و ساختمان‌های قطار شهری، عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری متقابل، به حوادث بزرگ رخ داده در جهان در متروها و قطارهای شهری اشاره کرده و ضرورت آسیب شناسی برای پیشگیری و افزایش آمادگی برای پاسخ در هنگام بروز حوادث و توزیع مصدومان بین مراکز درمانی را خواستار شد.

دردائی رئیس مرکز مطالعات پروژه قطار شهری تبریز نیز در ادامه‌ی این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری جلسه و پیگیری موضوع، گزارشی از اقدامات را ارائه داد.

در ادامه مقرر شد برای جلسه آتی که با حضور نماینده شرکت بهره‌برداری مترو برگزار خواهد شد، آماده سازی اطلاعات زیرساختی، راه‌های دسترسی، مشخص شدن ایستگاه‌های اصلی برای تخلیه‌ی امکانات ایستگاه‌های اصلی برای تخلیه مصدومان و برنامه‌های HSE قطار شهری به تخلیه مصدومان مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاران در جلسه‌ هماهنگی استفاده از پتانسیل‌های مترو برای افزایش آمادگی در بحران‌ها از بهره‌برداری هرچه سریع‌تر دو پایگاه اورژانس در ایستگاه‌های مترو شهرک نور و ائل گلی تبریز سخن به میان آمد.