۲۰ واگن به شرکت بهره‌برداری قطارشهری تبریز تحویل داده شد
۲۰ واگن به شرکت بهره‌برداری قطارشهری تبریز تحویل داده شد
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه اعلام کرد چهار رام قطار شامل ۲۰ واگن به شرکت بهره‌برداری قطارشهری این کلان شهر شهر تحویل داده شد.

به گزارش شمس،مصطفی مولوی فرد، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به قرارداد دولت برای ساخت ۳۱۵ واگن برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز افزود: این قرارداد در سال های گذشته منعقد شده بود که از این تعداد ۱۸۰ واگن مربوط به قطارشهری تبریز، ۵۵ واگن متعلق به شیراز و ۸۰ واگن مربوط به اصفهان است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های مجموعه قطار شهری و در صورتی که بار دیگر تحریم ها مانعی بر سر راه تولید این دستگاه ها ایجاد نکند، امید است ۲۰ واگن دیگر نیز تا آخر سال جاری وارد سیستم قطار شهری تبریز شود.

مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه با اشاره به تلاش این سازمان در راستای بهره مندی عموم مردم از خدمات قطار شهری، گفت: با اضافه شدن این تعداد واگن به حمل و نقل ریلی تبریز، زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو کاهش خواهد یافت و این موضوع در فاز سوم خط یک مشهود خواهد شد.

مولوی فرد، ادامه داد: با وجود شرایط تحریم، بهره برداری از ایستگاه های عبوری خط اول قطار شهری در دستور کار این مجموعه است.

مطالعه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید.

قطارشهری تبریز در ۵ خط (شامل ۴ خط اصلی و ۱ خط حومه) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در زمان کنونی مراحل ۱ و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/