۱۴ درصد از فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
۱۴ درصد از فولاد کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای فولادی استان با وجود نداشتن منابع معدنی فولادی ۱۴ درصد از تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش شمس، حبیب امین زاده، شنبه شب در نشست مشترک با اعضای انجمن فولاد استان افزود: واحدهای فولادی استان از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و تبیین استراتژی های کارشناسی شده کوتاه مدت و میان مدت برای تامین فرآورده های فولادی و میزان تولید ضروری است.

وی اظهارداشت:جلسات متعددی به منظور ایجاد وحدت رویه و راهکارهای یکپارچه با هدف کنترل قیمت فولاد و رفع مشکلات واحدهای فولادی استان برگزار شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: نیاز واحدهای فولادی استان به تمامی فرآورده های فولادی اعم از ورق، شمش، بیلت و آهن اسفنجی در اسفند ماه تامین می شود.

امین زاده،ادامه داد: مجموعه های فولادی استان نیاز واقعی واحدهایشان را در زمینه تمامی فرآورده های فولادی اعم از ورق،شمش، بیلت و آهن اسفنجی اعلام کنند تا نسبت به تامین آن اقدام شود.

وی یادآوری کرد: با توجه به اهمیت ایجاد تعادل در زمینه تولید و مصرف فولاد استان، صادرات آهن اسفنجی به دلیل نیاز تولیدکنندگان داخلی ممنوع اعلام شده است.

امین زاده، افزود: با ارائه پیشنهادات کارشناسی و سازنده در حوزه صنایع فولادی و معدنی، اهداف این حوزه اشتغالزا و ارزآور نهایی و در هفته های آتی نیز موضوع نهایی شدن خرید نقدی و خرید از بورس پیگیری می شود.

انتهای پیام/