۱۴هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
۱۴هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار در استان، گفت: در طرح اشتغال زایی برای این بانوان، ۳۱۰ نفر از این زنان از شهر تبریز انتخاب شده است که در صورت موفقیت طرح، در سایر شهرستان‌های استان نیز اجرا می‌شود.

به گزارش شمس، رقیه صادق زاده اظهار کرد: در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار استان تفاهم نامه‌ای مبتنی بر مشاغل خانگی بین معاونت زنان ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی منعقد شده است که در چهار مرحله اجرا می شود.

وی افزود: در مرحله اول، شناسایی زنان سرپرست خانوار توسط دفتر امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی، بر اساس لیستی از تمامی دستگاه‌های اجرایی و گزارش دریافتی از مناطق حاشیه نشین شهر انجام شده است؛ مرحله بعدی نیز شناسایی پیشران‌ها و پشتیبان‌های این طرح بوده که در راستای اتصال به بازار بانوان شاغل و مهارت‌آموزی و ارایه آموزش‌های لازم از سوی جهاد دانشگاهی استان انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم برای کسب مهارت زنان سرپرست خانوار توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان ارائه می‌شود تا پس از دریافت تسهیلات لازم از سوی پیشران‌ها بتوانند با بازار محصول ارتباط داشته باشند.

صادق زاده با اشاره به کاهش آمار زنان بیسواد استان، گفت: تفاهم نامه‌های بسیاری بین آموزگاران نهضت سوادآموزی و اداره کل آموزش و پرورش در راستای سوادآموزی و تحصیلات بانوان منعقد شده که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.