گرفتاری مردم با اطلاع‌رسانی غلط آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی/ مدیریت خبررسانی! عنوانی نامفهوم برای مدیران استان
گرفتاری مردم با اطلاع‌رسانی غلط آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی/ مدیریت خبررسانی! عنوانی نامفهوم برای مدیران استان
آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اطلاع‌رسانی غلط و غیرحرفه‌ای بحران ساز شده است.

اجتماعی شمس: مدارس تبریز برای سومین روز متوالی به دلیل برودت هوا تعطیل شد و شهروندان تا پاسی از شب پیگیر این موضوع بودند. فی‌الواقع در طول سه روز اخیر هیچ خبری به اندازه تعطیلی مدارس برای مخاطبان اهمیت نداشت و با اطلاع از تصمیم نهایی آموزش و پرورش می‌خواستند برنامه‌ها و کارهایشان را حداقل برای ۲۴ ساعت آینده چینش کنند.

اما در همین سه روز آموزش و پرورش استان نشان داد از سواد لازم برای مدیریت اخبار برخوردار نیست و با اطلاع‌رسانی پراکنده و اصلاحیه‌ اطلاعیه‌هایی که از زمان صدور آن ۲۰ دقیقه هم نمی‌گذرد، تعطیل و یا عدم تعطیلی مدارس را تبدیل به یک بحران می‌کند!

نشان به آن نشان که روز شنبه علی‌رغم برودت هوا، بارش برف سنگین و هشدارهای هواشناسی تا ساعت یک بامداد مردم را منتظر گذاشت و شهروندان به خیال آنکه خبری از تعطیلی نیست ساعت‌هایشان را برای صبح کوک کردند، اما نهایتاً آموزش و پرورش کلیه مقاطع تحصیلی تبریز را ساعت ۶:۱۵ دقیقه تعطیل اعلام کرد! موضوعی که انتقادات فراوانی را درپی داشت و بسیاری از معلمان، دانش‌آموزان، سرویس‌های مدارس و حتی مسئول بوفه‌ها به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع در مدرسه حاضر شده بودند.

گمان می‌رفت این حجم از انتقادات آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی را به مسیر صحیح اطلاع‌رسانی هدایت کند اما زهی خیال باطل! پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی طی گفت‌وگویی در این خصوص نه‌تنها اشتباه و خطای مسئولان را نپذیرفت و به‌خاطر آواره کردن مردم در هوای سرد و زیر بارش برف سنگین عذر تقصیر نخواست، بلکه در توجیهی خارق‌العاده اعلام کرد “تعطیلی مدارس منوط به بازرسی و بازدید میدانی ماست! در شهر قدم زدیم و ساعت ۴ بامداد تصمیم به تعطیلی مدارس گرفتیم!”

البته شهروندان از این توضیحات آقای مدیرکل راضی نشدند و در انتقادات‌شان حسابی از خجالت او درآمدند! کاربری نوشته بود آموزش و پرورشی که مسئول تربیت نسل آینده است، در عصر قاجار مانده و با تکنولوژی و پیش‌بینی‌های هواشناسی بیگانه است!

انتقادات مردمی از آموزش و پرورش استان تنها در تاخیر آنان در اطلاع‌رسانی محدود نمی‌شود، یکی از ایرادات اساسی این نهاد اعلام تعطیلی مدارس شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان در اطلاعیه‌هایی جداگانه است که اصلاحات بعدی آن، معادلات چند مجهولی می‌سازد و مردم را سردرگم می‌کند!

به‌نظر می‌رسد آموزش و پرورش بایستی تجدیدنظر اساسی در اطلاع‌رسانی تعطیلی مدارس نماید و تا ساعت ۱۰ شب در اطلاعیه‌‎ای منسجم و کامل تعطیلی مدارس را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کند، اینگونه مجبور نمی‌شود بعد گذشت ۱۰ دقیقه‌ از اطلاعیه‌ای که ساعت ۱۱ شب منتشر کرده است، دوباره برای آن اصلاحیه بزند!

انتهای پیام/