کنگره شعر محرم به میزبانی تبریز برپا می‌شود/ شاعران از عدالت و مقاومت می‌سرایند
کنگره شعر محرم به میزبانی تبریز برپا می‌شود/ شاعران از عدالت و مقاومت می‌سرایند
شب‌خیز از برگزاری کنگره شعر محرم با حضور شاعرانی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان خبر داد.

حامد شب‌خیز در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به برگزاری کنگره شعر محرم، ویژه استان‌های شمالغرب کشور در تبریز، اظهار داشت: فراخوان این کنگره عصر یکشنبه پنجم مرداد ماه صادر و اختتامیه کنگره دهم و یازدهم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنگره که با حضور شعرای آئینی و ارزشی استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل و زنجان برگزار خواهد شد، به ۳۰ نفر از منتخبین، تندیس یادبود و جایزه نقدی اهداء می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه محدودیتی در تعداد و قالب آثار وجود ندارد، توضیح داد: شاعران می‌توانند اشعار خود را درباره موضوعات عاشورایی اعم از وقایع، رویدادها، شخصیت‌ها، حماسه‌ها و … به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند اما با این حال آثاری که پیش‌تر در کنگره‌ها و سایر همایش‌ها شرکت داده شده‌اند کنار گذاشته خواهند شد.

وی تاکید داشت: آنچه برای دبیرخانه کنگره اهمیت دارد انعکاس مسایل روز جهان اسلام با عنایت به اصل کل ارض کربلا و کل یوم‌ عاشوراست و محورهای آن ارزش‌های انقلاب اسلامی، استکبارستیزی، جبهه جهانی مستضعفین، عدالت و عدالت‌خواهی، مدافعان حرم، مقاومت شیعیان یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین و وحدت در پرتو ولایت را شامل می‌شود.

شب‌خیز در پایان گفت‌وگوی خود با شمس تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در کنگره می‌توانند آثارشان را به نشانی sherehmoharam@gmail.com ارسال و یا به صورت حضوری به دفتر سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا واقع در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز تحویل دهند.

انتهای پیام/