کمک ۱۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای زندانیان جرایم غیرعمد/انتقاد شهین‌باهر از حفاری‌ها بعد از آسفالت‌ریزی!
کمک ۱۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای زندانیان جرایم غیرعمد/انتقاد شهین‌باهر از حفاری‌ها بعد از آسفالت‌ریزی!
جلسه امروز شورای شهر تبریز با تشریح وضعیت آسفالت‌ریزی در تبریز، حاشیه‌نشینی، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمدی گذشت.

به گزارش شمس، اولین دستور جلسه‌ی امروز شورای شهر تبریز اهدا و پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان در وجه ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بود که این طرح با موافق اعضای شورا تصویب شد.

دستور جلسه بعدی بررسی شیوه‌نامه شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز بود که محمدباقر بهشتی در این خصوص اظهار داشت: شیوه‌نامه‌ای که برای شورا آمده جنبه اداری دارد و توان جذب سرمایه‌گذار را ندارد.

فریدون بابیی‌اقدم نیز با انتقاد از اتلاف زمان برای جذب سرمایه‌گذار در شهرداری گفت: ۲ سال از عمر شورای پنجم گذشته و ای کاش مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری گزارش می‌دادند که چه کارهایی در این مدت می‌شد انجام داد که انجام داده نشده است.

وی ادامه داد:نوسانات دلار در یک سال گذشته ایران را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل کرده اما بخش سرمایه‌گذاری شهرداری چه کرده است؟

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا افزود: آقای مسعودی ریحان توضیح دهند که چرا سرمایه‌گذاران ما در بازرسی کل کشور و دادگاه‌ها هستند اما چنین اتفاقاتی در تهران رخ نمی‌دهد و پروژه‌های عظیمی مانند آفتاب کار می‌شود؟

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در واکنش به این مساله گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم و تمام مطالب در اینجا بگویم اما هرجا که ما قصد سرمایه‌گذاری داشتیم آنجا فروخته شد.

با تصویب شورا تیم حقوقی متشکل از شهرداری، شورا، فرمانداری و سرمایه‌گذاران تشکیل می‌شود تا مشکلات مربوط به شیوه‌نامه حل شود.

دستور جلسه بعدی شورا بررسی پیشنهاد کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص تملک و احیای پارک ۲ هزار هکتاری عباس میرزا توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و تامین مالی توسط شهرداری تبریز بود.

علی مدبر، مدیرعامل سازمان پارک‌ها در این خصوص عنوان کرد: ۴۴۰ هکتار از ۱۰۰۰ هکتاری که در اختیار گذاشته شده درختکاری شده  و به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شوند اما بعضی از واگذاری‌ها و موضوعاتی مانند قطار تبریز-میانه، کار ما را دچار تاخیر کرده است.

وی ادامه داد: با ۱۰ میلیارد تومان می شود تقریبا فاز یک این پروژه را به سرانجام رساند.

مصوب شد که شهرداری لایحه ای برای رفع معارض پارک عباس میرزا ارائه دهد.

بعد از بررسی این لوایح نوبت به نطق میان دستور فریدون بابایی‌اقدم رسید. وی در ابتدا با انتقاد از برگشت مجدد موضوع کرایه تاکسی‌ها به شورا گفت: در بحث کرایه تاکسی مصوبه شورا از طرف فرمانداری رد شده و بازهم به خانه اول برگشتیم.

بابایی اقدم با شاره به حاشیه‌نشینی در تبریز عنوان کرد: تاسف می‌خورم از وزیری که از شهرها بی‌خبر است و می‌گوید بیشترین آمار حاشیه نشین در چابهار است در حالیکه تعداد افراد حاشیه نشین تبریز از کل جمعیت چابهار بیشتر است.

وی ادامه داد: در آسفالت ریزی‌ها، بعضی از آسفالت ریزی‌ها اصلا ضرورتی ندارد که آسفالت سراسری ریخته شود اما بالای هزار تن آسفالت ریخته می‌شود، درحالیکه در کوی زمزم مارالان و یا ۴۲ متری چاله‌هایی هست که خودرو داخل چاله گم می‌شود!

در ادامه ایرج شهین باهر طی سخنانی عنوان کرد: برای بحث حاشیه‌نشینی و جابجایی حاشیه‌نشینان تاکنون وزارت راه یک متر زمین هم در اختیار ما قرار نداده در حالیکه عاون وزیر در اینجا تعهد داده است.

وی با اشاره به آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز گفت: محیط زیست پیش از این، این دو را آلاینده نمی‌دانست اما آش به قدری شور شده که محیط زیست نیز این مساله را پذیرفته است.

شهردار تبریز در خصوص نحوه آسفالت‌ریزی‌ها تشریح کرد: در آسفالت‌ریزی‌ها اولویت با خیابان‌های اصلی و سپس فرعی و کوچه‌هاست، مشکل اینجاست یک هفته از آسفالت‌ریزی خیابان ارک نگذشته که آب و فاضلاب آنجا را حفاری کرده است!