کمک به کاهش آلودگی هوا و ممانعت از جریمه با معاینه فنی به‌موقع خودروها
کمک به کاهش آلودگی هوا و ممانعت از جریمه با معاینه فنی به‌موقع خودروها
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و تراقیک شهرداری تبریز گفت: با معاینه فنی بموقع خودروها، علاوه بر ممانعت از اعمال قانون در محدوده LEZ، در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم.

به گزارش شمس، اصغر آدی بیگ با اشاره به ضرورت مقابله با آلودگی هوا، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین معضلات زیست محیطی کلان­شهرها محسوب می‌­ شود و در این شهرها همه سال میلیون ها تن مواد آلاینده تولید می‌شود که منوکسید کربن درصد زیادی از این مواد را تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: عدم توجه جدی به رعایت استانداردهای فنی و زیست محیطی خودروها سبب شده تا وسایل نقلیه موتوری موجود در چرخه­ حمل و نقل و ترافیک، سهم بالایی در ایجاد آلودگی هوا را به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و تراقیک شهرداری تبریز عنوان کرد: معاینه فنی، یکی از راهکارهای مؤثر برای کنترل خودروهای آلاینده است. تحقیقات انجام شده درباره اهمیت معاینه فنی نشان می‌­دهد که انجام صحیح معاینه فنی خودروها می‌تواند درصد قابل توجهی از میزان آلودگی هوا را کاهش دهد.
او گفت: با توجه به اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی به محض ورود به حریم محدوده طرح LEZ  توسط پلیس اعمال قانون می شوند، از شهروندان محترم می خواهیم با مراجعه بموقع به مراکز معاینه فنی، علاوه بر حذف جریمه در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست سهیم باشند.