کلانشهر تبریز تنها ۶۰۰ دستگاه اتوبوس دارد/ ۷۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده است
کلانشهر تبریز تنها ۶۰۰ دستگاه اتوبوس دارد/ ۷۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز با جمعیت دو میلیونی آن، تنها 600 دستگاه است که نصف ظرفیت مورد نیاز است.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی امروز در نشست مشترک کمیته حمل‌ونقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزرای کشور و راه برگزار شد، بر نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مسأله ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین مشکلات استان و بخصوص کلانشهر تبریز است، افزود: در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز با جمعیت دو میلیونی آن، تنها ۶۰۰ دستگاه است که نصف ظرفیت مورد نیاز است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: از مجموع ظرفیت موجود نیز بیش از ۷۰ درصد فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: می‌توانیم بخشی از نیاز استان در این زمینه را با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس تأمین کنیم که این امر نیازمند صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌ربط است.

وی همچنین خواستار افزایش سهم شهرداری تبریز از محل اوراق مشارکت دولتی برای تأمین نیازهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان نیز گفت: خوشبختانه طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در استان به خوبی و حتی بهتر از متوسط کشوری اجرا شده و از روز شنبه هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز نخواهیم داشت.

در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از استانداران و شهرداران کلانشهرهای کشور برگزار شد، روند اجرای شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارائه گزارش روند اجرای مصوبات ۴۶ جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مرتبط با وزارت راه و شهرسازی و کمیته حمل‌ونقل از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

در این نشست همچنین استانداران آذربایجان شرقی، قم، فارس، کرمانشاه و اصفهان به بیان مسائل و مشکلات استانی در حوزه مدیریت حمل‌ونقل و همچنین مدیریت بیماری کرونا پرداختند.