کاهش ۵۰ درصدی حساسیت‌ها نسبت به کرونا/ قدرت کشندگی ویروس کاهش نیافته است
کاهش ۵۰ درصدی حساسیت‌ها نسبت به کرونا/ قدرت کشندگی ویروس کاهش نیافته است
صومی گفت: متاسفانه حساسیت‌ها نسبت به کرونا در جامعه کاهش یافته است و کسانی که پیش‌تر مسایل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند اکنون آن را نادیده می‌گیرند.

«محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس از افزایش آمار مبتلایان و تعداد بستری‌شدگان کرونایی در آذربایجان‌شرقی خبر و داد و با اعلام وضعیت قرمز، اظهار داشت: وضعیت خیابان‌ها و معابر عمومی نشان می‌دهد حساسیت‌ها نسبت به ویروس کرونا کاهش یافته و عده‌ی کثیری از جامعه نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تقریباً می‌شود گفت ۵۰ درصد کسانی که نسبت به کرونا حساسیت داشتند، ماسک می‌زدند و از ترددهای غیرضروری امتناع می‌کردند اکنون این حساسیت‌ را کنار گذاشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزایش مسافرت‌ها به آذربایجان‌شرقی، برگزاری دورهمی‌ها و مراسمات عروسی را در شیوع بیشتر کرونا موثر خواند و تصریح کرد: برخلاف باور ایجاد شده در میان مردم کرونا نه ضعیف شده است و نه قدرت کشندگی آن کاهش یافته است، این ویروس همچنان قربانی می‌گیرد و خانه‌های زیادی را ویران می‌کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند کرونا فقط در مرکز استان وجود دارد و از سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی رخت بسته است، خاطرنشان ساخت: با ادامه وضعیت فعلی خواستار بازگشت محدودیت‌ها خواهیم شد.

انتهای پیام/