کارگران بیکار بعد از پایان کرونا به سر کار باز می‌گردند/ احیاء بلبرینگ‌سازی تبریز با واگذاری صحیح
کارگران بیکار بعد از پایان کرونا به سر کار باز می‌گردند/ احیاء بلبرینگ‌سازی تبریز با واگذاری صحیح
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان کمترین تعدیل نیروی ناشی از کرونا را در سطح استان‌های کشور دارد.

به گزارش شمس، «حسین فتحی» روز سه‌شنبه در دیدار با فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان آذربایجان شرقی، با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: بروز این بیماری سبب شد تا برخی از واحدهای تولیدی در سطح استان به ویژه واحدهای زیر ۵۰ نفر، فرصت فروش و صادرات محصولات خود را حدود پنج ماه از دست دهند.

وی افزود: این موضوع با تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی نامناسب نیز همراه بود اما با تدابیر مسئولان استانی و نجابت کارگران که بخشی از حقوق خود را دریافت نکردند، واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی با آرامش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان ما کمترین تعدیل نیروی کار ناشی از بیماری کرونا را در میان استان‌های کشور دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ هزار نفر برای برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که البته اخراج کامل هم نیستند و با رفع مشکلات دوباره سرکار بازخواهند گشت.

وی با اشاره به وضعیت برخی از واحدهای مشکل‌دار استان اذعان داشت: یکی از این واحدها کارخانه بلیرینگ سازی بود که با واگذاری آن به فعال صنعتی نه تنها اخراجی رخ نداد بلکه ۴۰ نفر کارگر جدید نیز در این واحد تولیدی استخدام شد.

فتحی رفع مشکلات مربوط به کمپرسورسازی و واگذاری آن به فردی با اهلیت را از دیگر اقدامات جدید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی بر شمرد و توضیح داد: یکی دیگر از اقدامات جدید در زمینه واحدهای مشکل دار در سطح استان مربوط به کارخانه چینی بهداشتی ارس بود که با توجه به ضروروت تغییر و نوسازی خط تولید آن، هماهنگی‌های لازم بین مدیریت جدید و قبلی به عمل آمد و مقرر شد ظرف سه ماه با نوسازی ماشین آلات این کارخانه  مجدد راه اندازی شود.

وی فعال بودن کمیسیون کارگری را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و افزود: نمایندگان کارگری در این کمیسیون حضور فعالی دارند و تلاش می‌شود تا در صورت طرح مسایل جامعه کارگری در این کمیسیون مانع از احقاق حقوق جامعه کارگری شویم.

این مقام مسئول بر ضرورت همکاری میان تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان  تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های این تشکل‌ها به نحو مقتضی استفاده و از تجارب ارزنده بازنشستگان بهره لازم برده شود.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم تشکل‌های صنفی اظهار کرد: وجود این تشکل‌ها به عنوان نماینده کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان می‌تواند بسترهای مناسب کاری را برای فعالیت این اداره کل در جهت رفع مشکلات جامعه کار و تولید فراهم کند.

انتهای پیام/