کارخانه حوله برق لامع به فضایی قابل استفاده تبدیل می شود
کارخانه حوله برق لامع به فضایی قابل استفاده تبدیل می شود
شهردار تبریز اعلام کرد: محل کارخانه قدیمی حوله برق لامع توسط شهرداری تبریز پس از تملک کامل، به فضایی قابل استفاده برای شهروندان و اهالی محل تبدیل می شود.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از محل کارخانه قدیمی برق لامع، در گفتگو با خبرنگار شهریار گفت: ما برای حمایت از جوانان فعال در حوزه فناوری، می توانیم مثل سایر شهرها، از این محل برای استفاده استارتاپ ها استفاده کنیم.

او افزود: همچنین موضوع راه اندازی موزه صنعت و فضای سبز و تعدادی دیگر از فضاهای عمومی که می تواند مورد استفاده مردم قرار بگیرد، در این محل مدنظر ما قرار دارد.

او اعلام کرد: تبریز شهر صنعتی است و سابقه صنعتی دارد و لازم است موزه ای به عنوان موزه صنعت ایجاد شود. در این راستا بعضی اقلام این کارخانه را به عنوان اقلام موزه ای در موزه صنعت در معرض دید عموم قرار می دهیم.

ایرج شهین باهر تاکید کرد: تلاش می کنیم در اسرع وقت این فضا را به فضای قابل بهره برداری برای جوانان و مردم تبریز و اهالی محل که بیشترین استفاده را می توانند داشته باشند، تبدیل کنیم.

او افزود: این محل، به مرکز شهر تبریز نزدیک است اما مدت زمان زیادی است که به شکل بلااستفاده باقی مانده و ما از چندی قبل پیگیر تملک آن هستیم و با کمک استانداری می خواهیم کارخانه نوآوری تبریز را در این محل راه اندازی کنیم.

شهردار تبریز یادآور شد: محل کارخانه حوله برق لامع که از کارخانه های قدیمی تبریز است، از چندین سال قبل تعطیل است و شهرداری تبریز نیز چند سال است که به دنبال تملک آن است.

او با بیان اینکه عملیات احداث و اجرایی این پروژه تا پایان سال آغاز می شود، خبر داد: تقریبا ۶۰ درصد تملک این کارخانه تمام شده که پیگیری می کنیم که بقیه فضای آن را پس از مذاکره با وراث محترم برق لامع، به صورت قطعی تملک کرده و عملیات اجرایی را شروع کنیم.

شهردار تبریز طرح کرد: بناهای ارزشمند و تاریخی و تمامی فضاهایی را که در این کارخانه قابل بهره برداری است، حفظ می کنیم  اما بعضی بناها که کیفیت ساخت پائینی دارد و قابل نگهداری نیست، اصلاح می کنیم تا تبدیل به فضاهای قابل بهره برداری شود.