چشم کودکان اوتیسم منتظرِ یارانه بهزیستی/نظرِ مثبت سازمان پارک‌ها برای بهبود فضای پارک اوتیسم
چشم کودکان اوتیسم منتظرِ یارانه بهزیستی/نظرِ مثبت سازمان پارک‌ها برای بهبود فضای پارک اوتیسم
خداپسند گفت: یارانه هر کودک مبتلا به اوتیسم چیزی نزدیک 600 هزار تومان است و با بهزیستی مکاتبه کرده‌ایم و آنها نیز به تهران درخواست داده‌اند اما تاکنون مشکل حل نشده است.

نادر خداپسند در گفت‌وگو با شمس در خصوص مشکلات مرکز اوتیسم سینا اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ کودک مبتلا به اوتیسم بالای ۱۴ سال در تبریز خود را معرفی کرده‌اند که ما توانسته‌ایم ۱۵ نفر را در این مرکز پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: هزینه هر کودک مبتلا به اوتیسم بالای ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که از این میان تنها ۵ خانوار آن هم توان پرداخت ۵۰۰ هزار تومان را دارند و مابقی هزینه‌ها را تا امروز خودمان تقبل کرده‌ایم اما اگر یارانه این کودکان پرداخت شود دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

رئیس هیات مدیره “انجمن اوتیسم آذربایجان” گفت: یارانه هر کودک مبتلا به اوتیسم چیزی نزدیک ۶۰۰ هزار تومان است و با بهزیستی مکاتبه کرده‌ایم و آنها نیز به تهران درخواست داده‌اند اما تاکنون مشکل حل نشده است.

وی افزود: امکاناتی که در مرکز اوتیسم سینا وجود دارد را در هیچ جایی نمی‌توان پیدا کرد و چه از نظر بهداشتی و چه از نظر امکانات ورزشی در سطح بسیار خوبی هستیم اما مشکل اصلی پرداخت حقوق مربیان و هزینه‌های بچه‍ها است که اگر یارانه آنها حل شود این مشکل نیز برطرف می‌شود.

خداپسند در خصوص مشکلات پارک اوتیسم نیز عنوان کرد: رئیس سازمان پارک‌های شهرداری تبریز بازدیدی از مرکز ما داشت و خوشبختانه نظر مثبتی نسبت به بهبود و ساماندهی فضای پارک اوتیسم در پارک ائل‌گلی داشت.