پیگیری مطالبات دولتی توسط شهردار تبریز از شبکه خبر
پیگیری مطالبات دولتی توسط شهردار تبریز از شبکه خبر
شهردار تبریز در آنتن زنده شبکه خبر خواستار تحقق مطالبات دولتی شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی شد.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر دیشب در میزگرد بررسی چالش ها و راهکارهای حمل و نقل عمومی در کلان شهرها که از شبکه خبر پخش شد، اظهار داشت: دوره فعلی مدیریت شهری تبریز اولین و مهم ترین اولویت خود را پروژه قطار شهری قرار داده و در همین راستا در سه سال اخیر، شهرداری تبریز ۲۲هزارمیلیاردریال به این پروژه تزریق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق این اعتبار، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و در حال حاضر تمام تمرکز ما تکمیل ایستگاه ها است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه طبق استاندارد، باید ناوگان اتوبوسرانی تبریز دارای دست کم ۱هزار و ۲۰۰دستگاه اتوبوس باشد، افزود: در وضعیت فعلی ما ۶۴۰دستگاه اتوبوس داریم که عمدتا عمر آن ها هم بالای ۱۲سال بوده و نیازمند نوسازی است.

شهین باهر با اشاره به اینکه سهم دولت در تامین ناوگان اتوبوسرانی ۸۲.۵درصد است، گفت: متاسفانه دولت در سال های اخیر سهم خود را که قانون مکلف کرده، به بیش تر کلانشهرها از جمله تبریز پرداخت نکرده است.

وی همچنین یادآور شد: از طرفی دیگر امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان، تولید اتوبوس در داخل کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

شهردار تبریز با درخواست از دولت برای پرداخت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: اگر نتوانیم ۷۵درصد ترددهای درون شهری را از طریق حمل و نقل عمومی برقرار کنیم، در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

ایرج شهین باهر در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: همچنین تامین بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری ها بر عهده دولت است که از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی و یارانه بلیط باید این سهم خود را ادا کند که متاسفانه در این حوزه هم شاهد اقدامات مثبتی نیستیم.