پیش بینی صادرات ۲۱ هزار تن محصول از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاور میانه
پیش بینی صادرات ۲۱ هزار تن محصول از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاور میانه
مسئول فنی بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه در جلفا گفت: پیش بینی می‌کنیم که امسال بالای ۲۱ هزار تن صادرات داشته باشیم.

به گزارش شمس، اسکندری  مسئول فنی بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه در جلفا گفت: پیش بینی می‌کنیم که امسال بالای ۲۱ هزار تن صادرات داشته باشیم.

او با بیان این‌که بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه در جلفا قرار دارد، گفت: مجتمع ۵۰ هکتاری ارس تارلا امین دارای ۳۱ هکتار زیر کشت گلخانه‌ای است که محصولات فلفل و گوجه فرنگی در آن کشت می‌شود.

او با اشاره به این‌که این گلخانه چهار سال پیش به بهره برداری رسیده است، گفت: حدود ۳۵۰ نفر در این گلخانه مشغول به کار هستند که با تلاش آن‌ها، از هر هکتار، حدود ۴۵۰ تن محصول به دست می‌آید که حدود ۱۰ هزار تن از عمده محصولات آن به کشور روسیه صادر می‌شود.

اسکندری گفت: در راستای توسعه این مجتمع گلخانه‌ای، مجتمع ارس تارلا امیر با عرصه ۸۰ هکتار در دست اتمام بوده که ۵۷ هکتار آن دارای سطح کشت گلخانه است که ۳۰ هکتار آن در سال ۹۸ به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد؛ درصورت کامل شدن گلخانه و اضافه شدن به مجتمع، این مجموعه گلخانه‌ای جزو ۱۰ گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه‌ای دنیا خواهد بود.

اسکندری افزود: کارکنان این مجموعه بزرگ گلخانه‌ای در بخش‌های ساخت، احداث و تولید محصولات به بیش از یک هزار نفر می‌رسد.

او گفت: در این مجموعه گلخانه‌ای محصولاتی با ماندگاری بالا، سالم و بدون استفاده از هیچ ترکیبات شیمیایی تولید شده و با استفاده از آخرین دانش و فناوری، ماهانه تحت کنترل کیفی مستقیم قرار می‌گیرند.