پیش‌بینی برداشت ۴۴۰۰ تن گل محمدی در استان/ مقام پنجم آذربایجان‌شرقی در تولید گل محمدی
پیش‌بینی برداشت ۴۴۰۰ تن گل محمدی در استان/ مقام پنجم آذربایجان‌شرقی در تولید گل محمدی
فتحی گفت: 10 درصد سطح زیر کشت این محصول به استان ما اختصاص یافته که استان آذربایجان شرقی مقام پنجم کشور را در تولید گل محمدی دارد که بیش از 60 درصد آن هم در شهرستان اسکو تولید می‌شود.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با شمس در خصوص جشنواره گل محمدی عنصرود در شهرستان اسکو اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال چهار هزار و ۴۰۰ تن گل محمدی از ۱۱۰۰ هکتار از مزارع بارور گل محمدی برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از هر هکتار از باغات گل محمدی چهار تن گل برداشت می‌شود اما عملکرد باغات شاخص بیش از هفت تن در هکتار است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص ارزش افزوده بالای گل محمدی و سود آوری آن گفت: سرمایه گذاری در این حوزه فرصت خوبی برای اشتغال و رقع بیکاری جوانان می‌باشد زیرا علاوه بر خود محصول گل محمدی و فرآورده‌های جانبی آن مانند گلاب و عرقیجات هر لیتر اسانس این محصول بیش از یک میلیارد ریال سودآوری دارد.

وی درخصوص سهم استان آذربایجان شرقی از گل محمدی کشور عنوان کرد: ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول به استان ما اختصاص یافته که استان آذربایجان شرقی مقام پنجم کشور را در تولید گل محمدی دارد که بیش از ۶۰ درصد آن هم در شهرستان اسکو تولید می‌شود.

فتحی خاطرنشان ساخت: ۳۰ درصد از کل تولید گل محمدی استان در مصارف خانگی مانند مربا و شربت و بقیه در قالب گل ، گلاب ،‌ عرقیجات و اسانس عرضه می‌شود.