پزشکیان: نمایندگان شهرستانی پولی برای اجاره مسکن در تهران ندارند!
پزشکیان: نمایندگان شهرستانی پولی برای اجاره مسکن در تهران ندارند!
نایب رییس مجلس، می گوید مشکل بخش مسکن تا حدی مزمن است که تعدادی از نمایندگانی که از شهرستان آمده و در تهران منزل اجاره کرده‌اند برای اینکه دوباره بتوانند در همان واحد مسکونی سال ابتدایی مستقر شوند باید مبالغ هنگفتی پرداخت کنند و پولی ندارند.

به گزارش شمس، مسعود پزشکیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، اظهار داشت: مسئله گرانی مسکن تا جایی حاد است که تعدادی از نمایندگان مجلس که از شهرستان آمده و در تهران منزل اجاره کرده‌‎اند در شرایط کنونی با مشکلاتی مواجه شده‌اند و برای اینکه دوباره بتوانند در همان واحد مسکونی سال ابتدایی مستقر شوند پولی نداشته‌اند، چرا که صاحب خانه پول پیش بیشتر و قابل توجهی از رقم ابتدایی پرداخت شده درخواست کرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع مسکن به مشکلی مزمن تبدیل شده است، افزود: برای رفع این مشکل نمی‌توان نسخه‌ای فوری نوشت، چرا که در بسیاری از مواقع تصمیمات و سیاست‌های ما برای آینده جامعه مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: لحظه‌ای که قانونی نوشته و تصمیمی اخذ می‌شود همه خوشحال هستند که اقدامی برای رفع مشکلات مردم انجام داده‌اند، اما پس از یک دوره که این تصمیم عوارض و آثار خود را نشان می‌دهد همه می‌گویند اشتباه کرده‌ایم و باید اقدام دیگری انجام می‌دادیم.

نایب رئیس مجلس دهم با بیان اینکه مشکلات حوزه مسکن ناشی از تصمیماتی بوده که از ۲۰ تا ۳۰ سال پیش اخذ شده و همچنان ادامه یافته و اکنون خود را نشان می‌دهد، تاکید کرد: اگر قانونی در این حوزه وضع شود و این قانون به درستی تدوین و توسط دولت اجرایی نشود هیچ مشکلی از مردم رفع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف توسعه یافته دنیا هیچ فردی پول خود را صرف سرمایه گذاری در مسکن نمی‌کند، خاطرنشان ساخت: با توجه به سیاست‌های پولی کشور یکی از مسیرهایی که مردم منابع مالی خود را در آن بخش سرمایه گذاری می‌کنند، مسکن است و در واقع با خود فکر می‌کنند که چه اقدامی انجام دهند تا ارزش پولشان از بین نرود و راهکاری که پیدا می‌کنند خرید مسکن است که بر این اساس هر فرد متناسب با سرمایه خود از یک تا چند خانه خریداری کرده و حتی یک برج می‌سازد و براساس آن در بازار قیمت تعیین می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسئولان در شکل گیری مشکلات کنونی کشور مقصر هستند، تصریح کرد: باید از فردی که بیش از یک واحد مسکونی داشته و از آن استفاده‌ای نمی‌کند مالیات درست و حسابی اخذ شود تا دیگر افراد به فکر احتکار مسکن نیفتند؛ این افراد نه تنها مالیات پرداخت نمی کنند، بلکه بسیاری از اقدامات خلاف قانون انجام می‌دهند و در نهایت نیز مدعی هم هستند.

وی اذعان داشت: اگر اطلاعات هر فردی دست حاکمیت باشد مستقل از اینکه من چه فردی هستم به صورت مستقل از بنده مالیات اخذ می‌شود.

انتهای پیام/