امروز روز خوبی برای من و مردم آذربایجان است/ دشمن از منطق ما می‌ترسد
امروز روز خوبی برای من و مردم آذربایجان است/ دشمن از منطق ما می‌ترسد
روحانی در تبریز گفت: در این سفر پروژه‌هایی که سال گذشته طی سفر به تبریز به مردم وعده داده بودیم را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش شمس، حسن روحانی در بدو ورود به تبریز در فرودگان شهید مدنی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص برنامه سفر یک روزه به تبریز اظهار داشت: خوشحالم که در این ایام مبارک یعنی پایان ماه ذی القعده خداوند به ما توفیق داد که مهمان مردم عزیز و دلاور آذربایجان‌شرقی و به ویژه تبریز باشیم.

وی ادامه داد: در این سفر پروژه‌هایی که سال گذشته طی سفر به تبریز به مردم وعده داده بودیم را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور یادآور شد: افتتاح پروژه‌های مهمی چه از نظر مالی و چه کارکرد مانند آب، برق و پالایشگاه را خواهیم داشت که امیدواریم برای استان موجبات خیر و برکت باشد.

در ادامه حسن روحانی با سفر به شهرستان هریس برای افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: افتتاح این پروژه قدمی دیگر برای رشد اقتصاد کشور است و اینکه در ظرف چند سال این نیروگاه توسط مهندسین ما تکمیل شده قدم بزرگی است که مایه مباهات ماست.

وی با بیان اینکه امروز روز خوبی برای من و مردم آذربایجان است، عنوان کرد: طرح‌های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی ما بسیار حائز اهمیت است زیرا در مشکلات است که می‌توان درک کرد این خدمات زیربنایی چه نعمات بزرگی هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: در ابتدای انقلاب تولید برق کشور ۷ هزار مگاوات و در ابتدای دولت تدبیر ۶۹د هزار مگاوات بود که این عدد امروز به ۸۱ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسیده که این رشد چشمگیر نشان از سرمایه‌گذاری در تولید و انرژی است.

وی یادآور شد: در سال جدید هر روز افتتاح‌های زیادی از جمله در زمینه برق و آب داشته‌ایم و هم‌اکنون شاهد افتتاح یک نیروگاه و یک سد و شبکه‌های آبرسانی هستیم که با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی احداث شده‌اند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم وزیر خارجه کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: ادعای ابرقدرتی دارند اما از منطق و مصاحبه «ظریف» می‌ترسند

روحانی با بیان اینکه هر روز از مذاکره دم می زنند و از روی عجز در برابر خردورزی، وزیر خارجه ما را تحریم می کنند، گفت: ادعای ابرقدرتی دارند اما از منطق و مصاحبه یک دیپلمات شجاع و مقتدر مثل ظریف می ترسند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی همچنان روزافزون است، اظهار داشت: انهدام پهباد آمریکایی توسط سامانه پدافند بومی انجام شد.

روحانی اظهار داشت: هر روز ادعا می‌کند که با ایران مذاکره بدون پیش شرط می‌کنیم و در هر لحظه برای مذاکره آماده‌ایم و بعد وزیر خارجه آن کشور را تحریم می‌کنند و البته قبل آن غلط بزرگتری کرده و رهبر را تحریم کردند.

وی با بیان اینکه این اقدامات به معنای آن است که دشمنان به قدری عاجز شده‌است که فرصت خردورزی را از دست داده‌، افزود: راه مذاکره وزارت امور خارجه است و در راس آن وزیر امور خارجه است.

روحانی گفت: دولتی که معتقد بر ابرقدرتی خود دارد از مصاحبه وزیر امور خارجه می‌ترسد و از منطق یک دانشمند، فداکار و آگاه می‌ترسد.

رئیس جمهور ایران  تصریح کرد: آقای ظریف یک مصاحبه در نیویورک می‌کند و اینها با هراس مدعی می‌شوند که وزیر امور خارجه افکار را منحرف کرده و ادعاهای غیرواقعی بیان می‌کند در حالی که خودشان این میزان ادعای دموکراسی و آزادی دارند ولی از منطق یک عالم مقتدر ایرانی، کاخ قدرتشان به لرزه در آمده و بسیار کودکانه مدعی آمادگی مذاکره هستند و از طرف دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند.

روحانی گفت: از هر طرف نگاه کنیم می‌توان دید که آنها با یک ملت متحد و منسجم روبه‌رو شده‌اند چراکه قدرت همه ما اعم از دولت و رهبر و وزیر و غیره از مردم است و این قدرت ملت با نشاط و متحرک است که توان عظیمی را در برابر بدخواهان ایجاد کرده است.

روحانی با بیان اینکه در گذشته بخشی از قطعات وارداتی خودرو به علت تحریم وارد نمی‌شد، اظهار داشت: امروز در داخل کشور آن قطعات را تولید می‌کنیم و شاهد افتتاح‌های زیادی در صنعت هوایی و پدافند هوایی خواهیم بود.

وی گفت: دشمن می‌داند که مردم تحت فشار اقتصادی است و این برای ما روشن است ولی در عین حال مردم سختی را به جان و دل خریدند و می‌دانند مسولان تلاش خود را به کار گرفتند و دلیل آن همه افتتاح‌های روبه‌رو است.

رئیس جمهور گفت: آمار بیکاری کاهش یافته و روند رشد رو به افزایش است و راه ما تلاش و فداکاری و اتحاد بیشتر و ورود متخصصیان و دانشگاهی برای پیشرفت بیشتر برای اقتصاد کشور خواهد بود.